• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch plannen (vervolg)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dafje1986

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2008
Berichten
46
Geniale forummers!

Ik ben al enige weken met een productieplanning bezig,
Nou ben ik zover, met behulp van jullie! dat als in kolom E een kleur word toegevoegd en vervolgens tekst in gezet word er automatisch gepland word.

Nou moet er bij elke zondag (de lege regel) overgeslagen worden en een rij verder gepland worden. alleen als er 1 zondag tussen zit dan komt hij in de kolom uit van de omzet, bij 2 zondagen niet.

Tevens komt hij te laag uit als hij in de omzetten kolom komt.

De ideale situatie zou moeten zijn dat hij vanaf kolom M, 2 vakjes naar rechts bijkleurd en dan stopt, ongeacht of hij nou 1 of 2 zondagen tegen komt.

Zie afbeelding voor uitleg:
de eerste 3 testen zijn hoe het nu is, de onderste test (blauwe) is de gewenste situatie.

iemand ideeen/oplossingen?

(hopelijk snappen jullie het ;))
 

Bijlagen

  • plannen.JPG
    plannen.JPG
    99,6 KB · Weergaven: 88
  • Nieuwe Planning vba.rar
    33,9 KB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt:
Kan je het bestand sturen met de code die je al hebt?

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Laatst bewerkt:
ja ik had wat problemen met de 100 kb grens, had ik even niet in de gaten, bijlages zijn er nu!

Oja er staan nog meer codes in, dus je moet even die kolommen zichtbaar maken!
en die andere codes even negeren ;)

Ik heb wel dat als je op kolom M klik in een vak dat de twee naast liggende vakjes dezelfde kleur krijgen, die zouden dus samen moeten die 2 codes van de kleuren doortrekken...
 
Laatst bewerkt:
Kan je het bestand sturen met de code die je al hebt?

Met vriendelijke groet,


Roncancio

Ja kan :D (had ik al gedaan, maar we lopen elkaar mis op een paar minuten)

zie openingspost voor bestand
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de code aangepast.
Volgens mij is het zoals je het voor ogen hebt.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Laatst bewerkt:
:D

Ok Roncancio mijn laatste vraag hierover dan, Kan je het ook voor de rechter kolommen doen alleen dan de andere kant uit. Heb net er mee zitten *****n, zodat ik alles ongeveer gelijk had maar dan - ipv + maar ik krijg het niet voor elkaar.
 
:D

Ok Roncancio mijn laatste vraag hierover dan, Kan je het ook voor de rechter kolommen doen alleen dan de andere kant uit. Heb net er mee zitten *****n, zodat ik alles ongeveer gelijk had maar dan - ipv + maar ik krijg het niet voor elkaar.

Bij deze.
Ik heb ook iets gedaan met de stippellijn. Eens kijken of dat werkt bij het verslepen.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Laatst bewerkt:
die stippelijnen werken idd! te gek dat is perfect!

alleen als ik in de rechterkolom een vakje kleur word kolom P ook in gekleurd (als hij maar een lege regel tegenkomt) en die moet eigenlijk alleen grijs blijven. En de kleuren staan een rij te laag in de omzet kolom, die moet op dezelfde hoogte als het laatste kleine vakje.

Links klopt het wel en rechts niet.

Voor de rest bedankt, voor je vele moeite!
 
Laatst bewerkt:
die stippelijnen werken idd! te gek dat is perfect!

alleen als ik in de rechterkolom een vakje kleur word kolom P ook in gekleurd (als hij maar een lege regel tegenkomt) en die moet eigenlijk alleen grijs blijven. En de kleuren staan een rij te laag in de omzet kolom, die moet op dezelfde hoogte als het laatste kleine vakje.

Links klopt het wel en rechts niet.

Voor de rest bedankt, voor je vele moeite!

Volgens mij is het bestand nu zoals het moet zijn.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan