• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

"Automatisch" positioneren grafieken

Status
Niet open voor verdere reacties.

robvandijk79

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2007
Berichten
25
Ik heb m.b.v. een macro verschillende grafieken uit een draaitabel gedestilleerd. Echter, alle grafieken worden over elkaar geplaatst.
Nu wil ik deze grafieken netjes op een aantal pagina's afdrukken (meerdere per pagina). Ik heb dit geprobeerd door nog een macro te maken, helaas zonder resultaat.
Reden: het betreft cijfers die maandelijks ge-update worden.

Weet iemand hoe ik dit kan realiseren?

Alvast bedankt.


Mvgr, Rob van Dijk
 
Hoi Wim,

Bedankt voor je reactie. Jouw code plaats idd alle grafieken netjes onder of naast elkaar. Echter, een vervelende bijkomstigheid is dat ik er +/- 100 onbruikbare tabellen bij krijg zodra ik de macro run.:shocked:
Het betreft hier allemaal tabellen zonder gegevensbereik. Heb jij enig idee waar dit aan kan liggen?

Groet, Rob
 
Hoi Wim,

Bedankt voor je reactie. Jouw code plaats idd alle grafieken netjes onder of naast elkaar. Echter, een vervelende bijkomstigheid is dat ik er +/- 100 onbruikbare tabellen bij krijg zodra ik de macro run.:shocked:
Het betreft hier allemaal tabellen zonder gegevensbereik. Heb jij enig idee waar dit aan kan liggen?

Groet, Rob

Kan je een voorbeeldje bijhangen van een paar van zulke tabellen?
 
Wigi,

Ik zie dat ik het over tabellen had, maar het betreft grafieken. Ik heb een pdf bijgevoegd. Vanaf pagina 44 beginnen de grafieken. Het originele excel-file krijg ik niet bijgevoegd vanwege de grootte van het bestand.

Alvast bedankt.


Groet, Rob
 

Bijlagen

  • GrafiekenUitlijnen.xls.pdf
    62,2 KB · Weergaven: 28
Dan moet je daar maar vanalles uitzwieren zodat het bestandje onder de limiet blijft.

Bvb. alle formules kan je plakken als waarden, opmaak hoeft ook niet, enz.
 
Wigi,

Ik heb het overgrote deel van de grafieken weggehaald. Ik hoop dat je hier iets mee kunt.

Groet, Rob
 

Bijlagen

  • GrafiekenUitlijnen.xls
    57 KB · Weergaven: 29
En wat is de situatie vóór dat je mijn code uitvoert?

Want als er op dat moment al teveel grafieken zijn, dan blijven die gewoon staan, weliswaar op een andere plaats misschien.
 
En wat is de situatie vóór dat je mijn code uitvoert?

Want als er op dat moment al teveel grafieken zijn, dan blijven die gewoon staan, weliswaar op een andere plaats misschien.

Nee, die grafieken met #VERW! krijg ik als ik jouw code run (+/-100). De 9 onderste grafieken krijg ik wanneer ik mijn macro uitvoer, alleen staan ze dan over elkaar. De macro is overigens opgenomen en niet geschreven, mocht dat nog iets uitmaken.
Zodra ik jouw code run heb ik ineens mijn eigen grafieken + 100 "#VERW!-grafieken", weliswaar netjes gesorteerd.

Groet, Rob
 
Rob

Ik zie in jouw code dingen staan zoals

Code:
Charts.Add

In mijn code staan enkel dingen als Width, Height, Left en Top.

Rara, welke code zou grafieken aanmaken, en welke code zou ze enkel positioneren? :eek:

Wigi
 
Daar was de macro ook voor bedoeld, om grafieken te creëren. Ik heb de macro, zoals gezegd, opgenomen. Tijdens de opname heb ik handmatig 9 grafieken aangemaakt. Wanneer ik de macro run krijg ik deze ook te zien, echter, allemaal over elkaar heen geplaatst. Als ik dan vervolgens jou code uitvoer zie ik ineens 100 extra grafieken.

Nu zie ik dat er in mijn macro op de achtergrond meer grafieken aangemaakt worden dan de bedoeling is. Na het runnen zie ik namelijk het "stapeltje" grafieken dat ik wil hebben en daarnaast allemaal strepen. Wanneer ik de strepen selecteer en uitrek, komen de ongewenste grafieken tevoorschijn :(
Mss dat je me hiermee verder kunt helpen? Ik zal dan wel eerst een nieuw topic hiervoor starten.

Resumé: probleem is/wordt opgelost met de code van Wigi in zijn eerste reactie op dit topic!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan