Automatisch programma starten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Superspinnie

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2002
Berichten
821
Hallo,

Ik heb een externe schijf via de usb poort en ik zou graag willen dat als ik deze schijf op een willekeurige pc inplug dat het programma Portable Apps (als voorbeeld bij mij dan) automatisch wordt gestart. Ik heb nu wel een autorun.inf maker ergens gevonden maar als ik die gebruik gaat hij eerst dmv. het automatisch afspelen schermpje mn schijf scannen en dan komt het volgende scherm: (bijlage) Als ik dan klik op 'het programma uitvoeren met het programma op het apparaat start hij inderdaad Portable Apps.. Dit is echter niet wat ik wil. Wat ik bedoel is dat Portable Apps gelijk op word gestart zonder dat het automatisch afspelen scherm van Windows eerst in beeld komt.

Er is eigenlijk nog 1 wens dan, en dat is dat er niet appart software op de pc zelf geinstalleerd hoeft te worden. Dit omdat ik op school telkens achter een andere pc zit!

Ik hoop dat duidelijk is wat ik ongeveer wil en dat iemand me kan helpen!

Alvast bedankt
Vincent
 

Bijlagen

  • 123.JPG
    123.JPG
    81,8 KB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt:
Wat heb je in de autorun.inf staan?
 
Code:
[autorun]
open=F:\PA\StartPortableApps.exe
icon=favicon.ico
label=Externe schijf Vincent Roelofs

Dit staat erin. Alleen volgens mij staat er ook een fout in want nu ik mn schijf thuis aansluit wil dat Portable Apps ook niet meer opstarte:p
 
Probeer het eens zonder F:\ aangezien die alleen op die ene computer de toewijzing is naar de disk. Op een andere computer kan het maar zo zijn dat hij G:\ wordt en dan doet ie weinig :)

edit: http://autorun.moonvalley.com/autoruninf.htm
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan