• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch rangschikken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hoeyke

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 jan 2021
Hallo allen,

Ik ben bezig met een spreadsheat om standen bij te houden.

Blad 1 staat de stand
Blad 2 worden de punten ingevuld.

Het lukt mij wel om de punten bij de juiste cel in te vullen en laten optellen, maar op blad1 wil ik graag dat beide tabellen automatisch wordt gerangschikt. Uiteraard de hoogste aantal punten staat op nummer 1.

Zouden jullie mij kunnen helpen, want mij lukt het gewoon weg niet.

Alvast bedankt!!
Hoeyke

Bijlagen

Een opzetje in bijlage. Bekijk maar eens.

Als je Excel 365 gebruikt kan het simpeler...

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo Axel,

Als ik alle scores op 0 zet, dan worden alle tussenstanden op blad 1 (standing) ''gewist''. Kan dit ook veranderd worden? Omdat tijdens het invullen van race 1, de eerste 10 spelers maar punten krijgt. Is dat nog mogelijk.

Zo nee, dan ben ik al super blij met wat je hebt gedaan! Thnx daarvoor.

Groetjes
Hoeyke

Ik snap niet wat je bedoelt met "gewist".

Wil je dat spelers 11 t/m 15 niet zichtbaar zijn als je er geen score voor invult?

En nogmaals: welke Excel-versie gebruik je?

Bekijk bijlage 354616, Naamloos 2.jpg

Zoals je ziet heb ik nu de eerste 10 punten ingevuld. Vanaf plek 11 is dus hetzelfde ingevuld.

Wat in mijn ideaal zou zijn, is dat als een speler nog geen punten heeft verzameld, dat alsnog in de sheet genoteerd staat.

Ik gebruik inderdaad office365.

Hopelijk is dit duidelijk wat ik bedoel.

Bijlage is ongeldig, maar ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt.

Het feit dat je Excel 365 gebruikt maakt een alternatieve (veel mooiere en gemakkelijkere) oplossing mogelijk met functies SORTEREN en SORTEREN.OP.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan