automatisch records aanmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

bobkeizer65

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2005
Hoi allemaal

Ik heb acties voor maandag, anderen voor dinsdag, woensdag enzovoort
Nu wil ik dat er elke dag een record wordt aangemaakt per actie van de specifieke dag
Deze wil ik in een formulier kunnen openen en aanvinken zodra de actie is gedaan
De volgende dagen moet ik dan steeds weer een blanco formulier krijgen om aan te vinken.

Weet iemand van jullie hoe dit gedaan kan worden (zonder VBA)

Alvast bedankt

Bob :shocked:

Als je niks wilt programmeren, zul je aparte queries moeten maken die de verschillende acties uitvoeren. Ik neem daarbij aan, dat je gegevens wilt kunnen bijwerken met bijwerkqueries. Hierop zet je dan een criterium dat bijvoorbeed filtert op weekdag. Je kunt ook met één query volstaan als de actie steeds hetzelfde is, want dan kun je het datumveld filteren met het criterium Date(). Bij verschillende acties voor verschillende dagen heb je dus aparte queries nodig.
Iets anders is het formulier dat je wilt hebben. Ik snap daar de bedoeling nog niet van. Wil je daarmee nieuwe records kunnen toevoegen? Je kunt een formulier in de Toevoegmodus starten, zodat je altijd met een nieuw record begint. Daar hoef je niks voor te doen, alleen een formuliereigenschap aanpassen.

records toevoegen

Ik ga dit alvast proberen
met het formulier is het de bedoeling dat er elke dag een lijstje in beeld komt wat men kan afvinken (ja/nee veldje)

Bob:D

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan