automatisch refresh

Status
Niet open voor verdere reacties.

scratchtraxx

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2008
Beste,

hoe krijg ik het voor mekaar om, via vba automatisch een formulier te laten refreshen.

ik heb het geprobeerd met
Code:
me.refresh
,

maar dit loopt niet zoals verwacht.

Hangt er vanaf wat je wilt refreshen. Meestal wil je de bron van het formulier opnieuw genereren, en dat doe je met Me.Requery.

idem probleem

Goedendag,

Eigenlijk zit ik met hetzelfde probleem:

Ik heb een formulier (1) met daarop een subformulier op dataweergave. Op het hoofdformulier heb ik vervolgens een knop welke dient om naar een nieuw formulier (2) te gaan om een nieuwe record toe te voegen (welke dan uiteindelijk wordt weergegeven op het subformulier van formulier (1).

Echter ik heb op verschillende plaatsen een me.Requery en een me.Refresh gezet, zoals op OnActivate, OnLoad, OnCurrent etc. etc.

Kan iemand mij vertellen waar ik nu ofwel Requery of Refresh moet plaatsen?? Doel is dus dat zodra een record is toegevoegd met behulp van formulier (2) en het afsluiten daarvan, de nieuwe gegevens direct zichtbaar worden in het subformulier van (1).

Hopelijk weten jullie dit mij te vertellen, alvast bedankt daarvoor!

Gr. scw

Bij de eigenschap sluiten van formulier 2 zet je:

Forms!NaamHoofdformulier!NaamSubformulier.Requery

Bedankt!

Hoi beste Charles,

Je hebt hem helemaal goed. Eindelijk werkt het naar behoren, geweldige hulp en daarom reuze bedankt!! :thumb::thumb:

:D scw

Graag gedaan. Zet je vraag nog even op opgelost.

Sorry, deze vraag is niet door mij gestart, zodoende kan ik hem niet op opgelost zetten :eek:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan