automatisch regel invoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pippie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 mei 2010
Berichten
3
Probleem: Bij het opstellen van een format voor een managementrapportage loop ik tegen enkele problemen aan.

1. Ik zou graag willen dat wanneer ik een regel invul (met tekst) er automatisch een nieuwe regel wordt aangemaakt.
Ik heb op dit moment al een code dat wanneer ik dubbelklik op een cel er een regel wordt ingevoegd, maar ik zou dus graag willen dat er bij invullen automatisch een nieuwe regel wordt aangemaakt.

Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
ActiveSheet.Unprotect
 With ActiveCell.EntireRow
    .Offset(1).Insert
    .Resize(2).FillDown
    .Offset(1).ClearContents
End With
ActiveSheet.Protect
End Sub
2. Ik wil het gehele blad beveiligen, behalve de cellen die ingevuld moeten worden. (dus ook geen beveiliging op de nieuwe regel) Hoe zorg ik ervoor dat de nieuwe regel niet beveiligd is?

3. Daarnaast wil ik graag dat slechts bij enkele rijen (12,16) automatisch een nieuwe regel wordt aangemaakt. Hoe kan ik bij de macro een selectie hiervoor aangeven?

Zou iemand mij hierbij kunnen helpen?
 

Bijlagen

  • managementrapportage.xlsx
    9,9 KB · Weergaven: 26
Laatst bewerkt door een moderator:
pippie,

Als je dan een bestand plaatst, laat dan je code erin zitten dat maak het makkelijker.
We willen graag zien wat de vraagsteller gemaakt heeft zodat wij dan gerichter kunnen aangeven waar het fout gaat of wat er aangepast uitgebreid dient te worden o het werkend te krijgen.

Dus graag een zo compleet mogelijk bestand.
 
Superzeeuw,

Bedankt voor de snelle reactie, hierbij dan wel het bestand inclusief macro.

Pippie
 

Bijlagen

  • managementrapportage.xls
    23 KB · Weergaven: 32
pippie,

Dit gaat veel verder dan je denkt.
Als je namelijk automatisch een regel laat toevoegen bij het invullen van een veld zul je moeten waken dat het niet een regel is die je wijzigt terwijl en nog regels na komen want dan krijg je lege regels daar waar je ze niet hebben wilt.

In jouw macro staat AllowdeletingRows maar wanneer er een beveiligde cel op de regel voorkomt lukt dit al niet meer.

Het beveiligen van een werkblad maar bepaalde cellen niet zal niet zo'n groot probleem zijn.

Om te detecteren of je vanaf regel 12 of 16 moet invoegen is wat lastiger want je voegt regels in dus verschuift je detectie.
 
Ik begrijp dat het beveiligen van het werkblad de moeilijkste stap zal zijn, dat zal ik dus bij dezen nog achterwege laten.

Maar hoe zou ik ervoor kunnen zorgen dat er na invoer automatisch een nieuwe regel wordt aangemaakt?

Ik heb de volgende macro al op deze site gevonden, maar deze werkt bij mij niet. Ik krijg dan de volgende foutmelding: 'Typen komen niet met elkaar overeen'.

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Value <> "" Then Target.Offset(1,0).Rows.Insert
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan