• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch regels met "ONWAAR" verwijderen

tonku

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2011
Hallo,

Ik ben penningmeester van een ouderraad en heb een file aangemaakt om de boekhouding bij te houden.
Echter de tabbladen van de kostenposten, waar de gegevens naar toe gehaald worden, geven de melding ONWAAR als er niets ingevuld is in het maandblad met de naam september, oktober etc.
Dit is heel onoverzichtelijk. Is het mogelijk om de regels waar de meldingen ONWAAR staan automatisch tijdelijk te verwijderen. En weer terug te laten keren wanneer er daadwerkelijk weer iets is ingevuld? Ik heb de file toegevoegd. In de maand september heb ik een testbedrag van 25 euro ingevuld voor de kostenpost "bankkosten".
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Alvast bedankt voor de tips en trucs.

Groeten.
Ton.

Bijlagen

Voeg een derde argument toe aan je ALS formule:
Code:
=ALS(September!J4="f2";September!A4;"")

Maar zet vooral alles in 1 werkblad, met een kolom voor de maand-jaar combinatie. bijv mei 2026 : 202605.
En gebruik vooraal de autofilter voor overzicht per maand / debiteur / debiteur of credireur, etc.
Maak van de gegevens vooral een dynamische tabel. (met ingebouwde filters, sorteerfunkties, semenvattingsfunkties etc.

Hallo,

Tot zover bedankt voor de tips. De voorwaardelijke opmaak had ik ook al bedacht, maar dan maak je de tekst onzichtbaar. Ik wilde eigenlijk proberen om de hele regel weg te halen om de hele sheet dan korter te maken. Of de rijhoogte automatisch naar minimaal laten gaan. Helaas ben ik nog niet zo handig denk ik.

Groeten.
Ton

Neem de info van @snb eens ter harte.

Hallo,

De opmerking van @snb wil ik zeker gaan overdenken, maar dan moet ik opnieuw gaan beginnen.
Ik was nu al zover en het enige wat ik niet mooi vond heb ik in mijn vraag uitgelegd. Als er geen makkelijke oplossing is ga ik inderdaad kijken om het op een andere manier te maken.

Groeten.
Ton

Terug
Bovenaan Onderaan