• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatisch rij invoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bram Verhoeven

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 okt 2006
Hallo,

Ik zou graag automatisch een rij invoegen, dezelfde rij als die erboven staat (dus geen lege rij) als in de rij erboven een getal ingevoerd word in een bepaalde cel.
Ik weet niet of dit mogelijk is,
misschien weet er iemand een oplossing

groeten,
Bram

Bram,
Dit is mogelijk

Plaats eens een voorbeeld voor de duidelijkheid, nu is het wel erg veel giswerk.

Groet,
Ferenc

Hierbij een voorbeeld

Op blad 2 staat het voorbeeld,
om een lijst te maken waar geen artikelen in staan die niet besteld zijn is gebruik gemaakt van data valideren. vanaf blad1 (de functie verticaal zoeken werkt niet helemaal goed, maar in dit voorbeeld is dat geen ramp)
Als nu in de kolom "totaal" een getal wordt ingevoerd, zou ik graag zien eronder een nieuwe rij ingevoegd word, dezelfde als erboven waar weer een nieuw product in gezet kan worden.

Ik hoop dat het zo duidelijker word, anders zie ik het wel weer.

groeten,
Bram

Laatst bewerkt:
Hierbij een voorbeeld

Op blad 2 staat het voorbeeld,
om een lijst te maken waar geen artikelen in staan die niet besteld zijn is gebruik gemaakt van data valideren. vanaf blad1 (de funcite verticaal zoeken werkt niet helemaal goed, maar in dit voorbeeld is dat geen ramp)
Als nu in de kolom "totaal" een getal wordt ingevoerd, zou ik graag zien eronder een nieuwe rij ingevoegd word, dezelfde als erboven waar weer een nieuw product in gezet kan worden.

Ik hoop dat het zo duidelijker word, anders zie ik het wel weer.

groeten,
Bram

Er zijn momenteel problemen met het uploaden van bestanden.

vert.zoeken

ik zou alleszins de formule vert.zoeken aanvullen met ONWAAR/FALSE om een juiste waarde te krijgen: =VLOOKUP($B4;Blad1!B4:I12;8;FALSE).

groeten,

steven

Ik doe dat met een makro. Ik heb een makro in je voorbeeld.xls ingevoegd. Je roept hem op met Ctrl i, terwijl je in kolom A staat en één regel onder de laatst gevulde regel. Dus in regel 8 in het bijgevoegde werkblad.

Succes!
René

Bijlagen

Met die macro werkt het inderdaad wel,
Maar hoe kan ik dit zo "automatisch" doen, dat de rij ingevoegd wordt als er in kolom H een getal wordt ingevoerd.
Dus als er in H7 een getal ingevoerd word, er in rij 8 die macro wordt ingevoerd?

Groeten,
Bram

Mooi dat het bij jou ook werkt, Bram. Helaas reikt mijn kennis niet ver genoeg om het nog meer te automatiseren, daar is een vba-expert als Wigi voor nodig. Die schudt deze simpele - en niet alléén de simpele - dingen uit zijn mouw.

René

Ik lees vanavond de hele vraag door. Kan niets beloven, maar denk wel dat het moet lukken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan