• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch rij verplaatsen naar ander blad bij bepaalde input

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je de macrorecorder had gebruikt was je sneller klaar geweest.

In weerwil van wat emields beweert eindigt de derde persoon enkelvoud in het Nederlands altijd op een t.
Er verandert (3e persoon enkelvoud) weliswaar veel, maar dit is al jaren/decennia niet veranderd (voltooid deelwoord).
Wees in het Nederlands dus net zo zorgvuldig als in VBA: iedere letter, ieder leesteken doet ertoe.

De code voor jouw vraag:
Verwijder eerst alle code in het werkboek; plaats daarna in de macromodule van Blad1:

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
   If Target.Count = 1 Then
       If Target = "Afgerond" Then Target.EntireRow.Cut Blad2.Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1)
   End If
End Sub

En tussen twee persoonsvormen hoort een komma. Die mis ik op twee plekken. Het gebruik (het belang zelfs) van taal bij VBA vind ik een mooi bruggetje in je post, maar ik zou eerder wijzen op de behulpzaamheid van iemand als emields. En vele anderen op fora.
Dus ook die van jou (mag ik jou zeggen?). Omdat ik het interessante materie vind, heb ik het meteen geprobeerd. Er gebeurt wel degelijk wat, maar niet wat er zou moeten gebeuren. De bewuste rij (met Afgerond) springt in hetzelfde tabblad een regel naar beneden. Iedere volgende rij met Afgerond komt daar weer onder. Interessant dat dat ook kan en ook nog eens met zo'n korte code.
Dat maakt het alleen maar ingewikkelder voor de beginner : ).

Bedankt voor deze extra code (is leerzaam), snb, maar voor mijn doel blijf ik bij de eerder gegeven code (emields).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan