• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch rijen en kolommen toevoegen aan een tabel werkt niet meer (Excel 2010)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evelthoven

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2006
Goedemorgen,

Bijgesloten heb ik een bestandje met daarin opgenomen mijn vraag.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Dank alvast voor de reacties.

Eric

Bijlagen

Als ik A7 en A8 wis en opnieuw A7 invul werkt het prima.

Beste HSV,

Bedankt voor je reactie.
Dat is nu juist het probleem. Dat werkte bij mij ook, maar nu niet meer. Ik zie in de laatste cel van de tabel een verdikt hoekje rechtsonder en via het hier op klikken zou je volgens iets wat ik in google gevonden heb het automatisch uitbreiden van rijen en kolommen aan en uit kunnen zetten. Wat ik probeer dat lukt me niet, of ik nu rechts of links erop klik.
Het enige wat ik heb gedaan vanmorgen is aan een bestaande tabel die ik al langere tijd heb een totaalrij toevoegen in de Ontwerpmodus, en sindsdien gaat het niet meer goed. Ook niet bij de aanmaak van een nieuwe tabel. Het vinkje bij totaalrij heb ik weggehaald, maar dat maakt ook geen verschil.
De computer heb ik ook al een keer volledig opnieuw opgestart, maar ook dat helpt niet.

Ik kan jouw probleem ook niet reproduceren. Misschien even de de tabel converteren naar range en er vervolgens weer een tabel van maken.

Beste VenA,

Ook dat het ik al geprobeerd maar levert ook niet het gewenste resultaat op.
Ik heb ook zoals in het meegestuurde voorbeeldje nog een paar keer een klein tabelletje aangemaakt en steeds allerlei dingen geprobeerd maar iedere keer moet ik aan het einde van de tabel de tab-toets gebruiken om een nieuwe rij te krijgen.
Als ik dat niet doe dan wordt, als ik op de volgende rij in kolom A iets invoer de rij niet opgenomen in de tabel.
Wat kan dat toch zijn?????? Raar probleem.

Ook in XL-2010 kan ik jouw probleem niet reproduceren.

Ook heb ik al in cel E6 op het hoekje rechtsonder geklikt maar hier staat ook niets om uitbreiden aan of uit te zetten.
Op het rechthoekje kan je niet klikken (Kan wel maar heeft geen effect) Aanklikken en de linker muisknop ingedrukt houden en dan een beetje slepen heeft wel effect.

Beste VenA,

Dat heb ik inmiddels ook ontdekt, maar eigenlijk is dit een noodoplossing en niet de oplossing waar ik naar zoek. Tot vanmorgen was alles gewoon normaal. Raar toch?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan