• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch rijen invoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trainerken

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2002
Graag had ik in VBA een code vor het automatisch invoegen van een rij. Telkens je in een bepaalde rij (voorbeeld rij 2) gegevens invoert en daarna op ENTER duwt dan wil ik een nieuwe rij daarboven hebben. De bedoeling is om op die manier de laatste record bovenaan te vinden. Bovendien had ik graag gehad dat eveneens de celopmaak bewaard blijft, want in dezelfde rij kunnen zowel datum, tekst of nummers of percentages staan alsook verschil in lettertype en kleur.
Ingesloten een voorbeeldje.
Veel succes, dit is voor experts !!!!
Alvast bedankt,
trainerken

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Wigi,
Bij deze is dit in orde, alleen nu nog het antwoord.
Vriendelijke groeten

Laatst bewerkt:
Automatisch rijen invoeren

Dag Luc,
Ik heb de macro uitgetest maar na ingave en enter krijg ik geen nieuwe regel. Na meerdere keren de enter toets gebruikt te hebben komt er plots een nieuwe lijn bij.
Wat er fout loopt weet ik niet. Kan je verder helpen?

Trainerken,

Mijn veronderstelling was dat je A2,B2,C2 invoert, op Enter klikt en dat er dan nog niets gebeurt.
Zodra je na de invoer in D2 op Enter klikt (je invoer is dan compleet) gaat de macro af.
Wat inhoudt dat er een nieuwe regel bij komt en de Opmaak wordt gekopiëerd.
A2 wordt geselecteerd voor de volgende invoer.

Dus alleen in rij2 is invoer mogelijk.

Wil je iets anders dan hoor ik het wel.

:thumb:
Dit werkt perfect nu, en ik heb in de code eens gekeken maar begreep niet van waar de term einde kwam daar dit niet gedefinieerd werd. Toch weet ik nu hoe ik dit kan toepassen voor een ander celbereik.
Bedankt en tot weldra.

De term einde, of welke verwijzing dan ook, wordt alleen maar geaccepteerd indien je er : achter zet. dit kun je altijd gebruiken in combinatie met GoTo het moet wel altyd aan het begin van een regel staan dus geen spatie of tab vooraf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan