• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch sorteren excel met volgorde

Status
Niet open voor verdere reacties.

daann

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2013
Hallo,

Ik ben bezig om in Excel (2007), een schema te maken van het WK voetbal 2014.
Nu is mijn probleem dat ik geen zin heb om alle standen per groep handmatig te sorteren.
Ik weet dat het mogelijk is om via macro's, ik weet zelf niet hoe, dingen automatisch sorteren. Ik zou dus willen dat ik de standen automatisch kan sorteren op het aantal behaalde punten. Verder wil ik ook, dat als de punten van 2 landen gelijk zijn, dat dan pas op doelsaldo wordt gesorteerd op alleen die desbetreffende landen.

Kan iemand mij helpen? Moet dit per se met een macro, of kan dit ook met formule werk, zonder veel te veel 'Als' formules te hoeven te gebruiken?

Daann;
Dit kan ook met formules en een hulpkolom.
Post eens wat je al hebt dan kunnen we het even aanpassen.

Bekijk bijlage WK2014.xlsx

Dit is het bestand. Ik ben natuurlijk begonnen bij groep A. Ik heb de optelsommen met gespeelde wedstrijden al gedaan, allemaal in tabblad 'Averw'. Ik wil dat het ook in dat tabblad wordt gesorteerd, dan breng ik het zelf wel over naar het uiteindelijke blad.

Ik zou het leuk vinden als je een beetje kunt vertellen wat je hebt gedaan, leer ik ook wat van :) Maar is natuurlijk je eigen keus of je daar de tijd voor wilt nemen.

Daan,
In de hulpkolom heb ik unieke getallen laten berekenen door de punten samen te tellen met het doelsaldo dat gedeeld wordt door een voldoende groot getal.Indien er nog een voorwaarde dient bij te komen dan kan je die ook bij plaatsen bij in de som. Je dient er wel voor te zorgen dat je dat getal deelt door een nog grotere waarde.
Het klassement wordt dan via verticaal zoeken opgemaakt door naar het grootste getal uit de hulpkolom te zoeken.
Indien bijkomende uitleg nodig laat het maar weten.

Bijlagen

Dankjewel! Slim gedaan ;)
Ik denk dat ik zo het schema wel af kan krijgen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan