• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch sorteren in Excel 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hij sorteert nu eerst op status, dat is goed. Maar als 2e moet hij op nummer (kolom A) sorteren. Kan iemand mij hiermee helpen?

Hij sorteert nu eerst op status, dat is goed. Maar als 2e moet hij op nummer (kolom A) sorteren. Kan iemand mij hiermee helpen?

Ervaren is de beste leermeester.
Doe eens een macro opnemen van ge gewenste sorteerroutine en bekijk deze macro eens. Ben bijna zeker dat je daarna de macro in Automatisch sorteren1.xlsm zelf kunt aanpassen en jezelf een schouderklopje kunt geven :thumb:

Sorry, Ik snap niet precies wat je bedoelt en wat ik moet doen. Zou je me dat nader kunnen toelichten?

Sorry, Ik snap niet precies wat je bedoelt en wat ik moet doen. Zou je me dat nader kunnen toelichten?

OK. Open Excel en ga naar help = vraagteken rechtsboven.
Geef de zoekterm "macro recorder" in (zonder de " ")
Probeer te doorgronden wat daarin beschreven staat.
Su6

Ik kan er niet echt wijs uit worden, misschien dat jij de code kan aanpassen?

Automatisch Sorteren in Excel

Ik wil mijn offertelijst laten sorteren eerst op status (kolom O) en daarna op nummer (kolom A). Hij sorteert nu eerst op status, dat is goed. Maar als 2e moet hij op nummer (kolom A) sorteren. Kan iemand mij hiermee helpen?
Bekijk bijlage Automatisch sorteren.xlsx

Ik wil mijn offertelijst laten sorteren eerst op status (kolom O) en daarna op nummer (kolom A). Hij sorteert nu eerst op status, dat is goed. Maar als 2e moet hij op nummer (kolom A) sorteren. Kan iemand mij hiermee helpen?
Bekijk bijlage 212871

Jeroen, weet je wel hoe je handmatig kunt sorteren op één nivo en op meerdere nivo's of ontbreekt deze basiskennis over Excel ?

Ja deze basiskennis heb ik. Maar het ontbreekt mij aan kennis en ervaring met macro's. Daarnaast zit ik in het buitenland en heb ik het erg druk. Als je me hiermee kan helpen, heel graag.

Ja deze basiskennis heb ik. Maar het ontbreekt mij aan kennis en ervaring met macro's. Daarnaast zit ik in het buitenland en heb ik het erg druk. Als je me hiermee kan helpen, heel graag.

Besteed dan hier niet te veel tijd aan aan doe het voorlopig handmatig. Dan ben je toch uit de brand.

Ik zoek een lange termijn oplossing. Dus als iemand voor mij even die macro's kan aanpassen, zou dat super zijn.

@anton44, bedankt voor de link in #9. Werkt best makkelijk zo'n macro recoder:d

@Jeroen9, Door de wijze raad van @anton44 heb ik er het volgende van gemaakt.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    ActiveSheet.Range("A2:P120").Sort Key1:=Range("O2"), Key2:=Range("A2"), Order1:=xlAscending, Order2:=xlDescending
End Sub

Hiermee moet het zelfs in het buitenland wel lukken.

@anton44, bedankt voor de link in #9. Werkt best makkelijk zo'n macro recoder:d

@Jeroen9, Door de wijze raad van @anton44 heb ik er het volgende van gemaakt.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    ActiveSheet.Range("A2:P120").Sort Key1:=Range("O2"), Key2:=Range("A2"), Order1:=xlAscending, Order2:=xlDescending
End Sub

Hiermee moet het zelfs in het buitenland wel lukken.

Dit gaat wel fout als er regels worden toegevoegd en is dus geen lange termijn oplossing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan