• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch sorteren in Excel 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaar alle ontwijkende antwoorden! In welke module mag iemand het vinden?
Ah gevonden:
Module 97.

Vandaar alle ontwijkende antwoorden! In welke module mag iemand het vinden?
Ah gevonden:
Module 97.

Het is vaak niet zo'n kunst om de oplossing direct te geven maar of de aanvrager daar echt iets aan heeft is maar de vraag. Voor de korte termijn wel maar op de alnge termijn nihil afhankelijk van zijn interesse om verder te komen in het werken met Excel. In dit geval schat ik in dat de vrager alleen maar geïnteresseerd is in de korte termijn oplossing en zal voor ieder ander probleempje zich weer melden op dit forum.
Overigens staat de macro in module 3, maar is naar wens in iedere module te verplaatsen.

Bekijk deze variant maar eens. De macro activeer je door op het figuurtje in cel A1 te klikken.

Nee dit werkt lekker een extra knop en beperkt tot maar 65.536 rijen.

Met de rest van je verhaal ben ik het met je eens. Los van het bereik staat in mijn code ook een bewust gemaakte afwijkende sortering maar dat had je blijkbaar gemist:cool:

Nee dit werkt lekker een extra knop en beperkt tot maar 65.536 rijen.

Met de rest van je verhaal ben ik het met je eens. Los van het bereik staat in mijn code ook een bewust gemaakte afwijkende sortering maar dat had je blijkbaar gemist:cool:

Een bewust foutje :confused: ? inderdaad niet op gecontroleerd.

Wat me overigens opvalt dat onze aanvrager niet meer heeft gereageerd :shocked: Zou hij het wel allemaal bestuderen en bevatten ?

Een bewust foutje :confused: ? inderdaad niet op gecontroleerd.

Wat me overigens opvalt dat onze aanvrager niet meer heeft gereageerd :shocked: Zou hij het wel allemaal bestuderen en bevatten ?

Dat zal het wel zijn.

Jammer, jammer. Als dat de dank is voor de hulpverleners .... echt motiverend.
over en sluiten maar (ES-NL)

Hoi Anton44,
Ik zit even bij deze vraag te kijken en hoe het werkt met die macro.
Ik heb nml zelf ook wat macro's geschreven, maar waar ik tegen aan loop is dat de knoppen die ik ervoor heb niet vast staan.
Of te wel ze verschuiven soms nog wel eens in een cel of van grote (ondanks dat ik grote heb vastgezet).

Dus nu vroeg ik me af hoe heb jij die knop van "sorteren" vastgezet in de 1e cel?

makro.jpg

Hoi Anton44,
Ik zit even bij deze vraag te kijken en hoe het werkt met die macro.
Ik heb nml zelf ook wat macro's geschreven, maar waar ik tegen aan loop is dat de knoppen die ik ervoor heb niet vast staan.
Of te wel ze verschuiven soms nog wel eens in een cel of van grote (ondanks dat ik grote heb vastgezet).

Dus nu vroeg ik me af hoe heb jij die knop van "sorteren" vastgezet in de 1e cel?

Bekijk bijlage 212979

Manoeska,
Zorg dat je figuur/knop binnen een cel gepositioneerd is, niet in een sorteerbereik meegenomen wordt en de eigenschappen van de knop ingesteld zijn vlgs schermafdruk.

Bijlagen

• Screenshot - 13-06-14 , 22_56_50.jpg
    Screenshot - 13-06-14 , 22_56_50.jpg
    47,5 KB · Weergaven: 31
Helemaal top! anton44
Het was eigenlijk simpel, alleen had ik de juiste opties niet aangevinkt ;-)
Maar ik ben er goed mee geholpen :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan