• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch sorteren op voorwaarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Teebee

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2006
Hallo,

ik zou graag een tabel willen sorteren in verschillende kolommen als deze voldoen aan een voorwaarde.

In Kolom A->C staat de tabel, en als ik deze waardes verander, dan zouden de rankschikking van de verschillende afdelingen automatisch moeten updaten.
Het kan zijn dat er nieuwe namen bij komen, en dan zou de rankschikking van die bepaalde afdeling ook moeten vergroten met een rij.

Wie kan mij helpen?

edited: Juiste bestand geupload

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dat gebeurt nu toch al? Je moet alleen het bereik even aanpassen.

Nu heb ik ze handmatig gesorteerd.

Maar als de waardes aangepast worden, of er komen nieuwe mensen bij, dan zou het automatisch geupdate mogen worden

Kijk eerst eens naar de formules die er al in staan. En anders moet je de vraag eens beter zien te verwoorden en met een eenduidig voorbeeld komen.

Waarom zet je de invoer niet gewoon onder elkaar? Dan is het vrij eenvoudig op te lossen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik heb een poging gedaan met matrix-formules (dus zonder VBA)
De moeilijkheid zat hem in de ex-aequo bij de 6de
Komt dit in de buurt ?

Bijlagen

Dit komt zelfs zeer goed in de buurt,en werkt perfect waarvoor ik hem wil gebruiken.

Bedankt Piet :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan