• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch tabblad naar het einde + kopieren ander werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

AndrewV1983

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 mei 2016
Hallo,

Ik zou graag het onderstaand willen realiseren, waar dit hopelijk in detail kan worden weergegeven hoe dit moet. Ik ben geen leek met Excel, dus ik weet waar ik dingen moet vinden, maar zo geavanceerd als jullie ben ik ook weer niet :cool:

Ik wil graag dat er automatisch via toetsencombinatie ctrl+o het volgende word gerealiseerd:
1) Een nieuw werkblad die altijd aan het einde van de reeks tabbladen word ingevoegd.
2) Dit nieuwe werkblad moet een exacte kopie zijn van werkblad “EMPTYSHEET”.
3) Automatisch op dat moment naar laatste sheet gaan, zodat men deze gelijk kan bewerken.
4) Het tabblad die ingevoegd word, graag de datum van vandaag.

Nr. 3 & 4 zou mooi zijn, maar als Nr1 1&2 gerealiseerd kan worden, dat is het belangrijkste.

Weet iemand hoe ik dit kan realiseren? Alvast hardstikke bedankt!

Ja dat weet ik. Maar het is hier helpmij.nl en niet maak voor mij.nl;) Dus laat even jouw eigen inspanningen zien in een Excel bestand en waar je zoal tegenaan loopt.

Laatst bewerkt:
Een leeg blad kopiëren of met data blijft lood om oud ijzer.
Code:
Sub hsv()
 If IsError(Evaluate("'" & Date & "'!A1")) Then
  Sheets.Add(, Sheets(Sheets.Count)).Name = Date
  Sheets(Array("EMPTYSHEET", CStr(Date))).FillAcrossSheets Sheets("EMPTYSHEET").UsedRange.Cells
 End If
End Sub

of:
Code:
Sub twee()
 If IsError(Evaluate("'" & Date & "'!A1")) Then
  Sheets("EMPTYSHEET").Copy , Sheets(Sheets.Count)
  ActiveSheet.Name = Date
 End If
End Sub

Voor de toetsencombinatie Ctrl+o kijk hier.
https://support.office.com/en-us/article/Run-a-macro-5535c4ee-ff91-4e99-9704-99a49f1dcdf4#__toc270927002

Laatst bewerkt:
@ Vena: Ik snap je reactie, maar mijn vele inspanningen zijn zeker aanwezig maar lukken helaas niet. Ik heb 2 verschillende macro's geprobeerd die via ctrl+o het volgende hadden moeten realiseren

Macro 1
tabblad "emptysheet" kopieren --> via verplaatsen of kopieren - kopie maken - naar het einde gaan

Dit gaat goed de 1e keer, maar ipv dat het nieuwe tabblad altijd naar het einde gaat, heeft Excel in zijn hoofd dat hij altijd achter een bepaald tabblad aansluit, in dit geval het laatste tabblad van wanneer de macro is gemaakt.

Macro 2:
- Nieuw tabblad (+)
- Kopieren "EMPTYSHEET"
- Plakken in nieuwe sheet

Ik krijg hier een foutmelding "subscript valt buiten bereik"

Kortom, beide werken niet goed, waarvan macro 1 nog het meeste in de buurt komt.

@HSV

Bedankt voor je bericht. Waar zou ik dit in moeten voeren? En zal dit niet ook hetzelfde resultaat geven als hierboven?

Druk Alt+F11 → Menu Invoegen → module, en plak de code in het grote witte vlak.
Terug naar Excel.
Daarna kun je laten lopen met Alt+F8.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan