• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch tabblad naar het einde + kopieren ander werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

AndrewV1983

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 mei 2016
Hallo,

Ik zou graag het onderstaand willen realiseren, waar dit hopelijk in detail kan worden weergegeven hoe dit moet. Ik ben geen leek met Excel, dus ik weet waar ik dingen moet vinden, maar zo geavanceerd als jullie ben ik ook weer niet :cool:

Ik wil graag dat er automatisch via toetsencombinatie ctrl+o het volgende word gerealiseerd:
1) Een nieuw werkblad die altijd aan het einde van de reeks tabbladen word ingevoegd.
2) Dit nieuwe werkblad moet een exacte kopie zijn van werkblad “EMPTYSHEET”.
3) Automatisch op dat moment naar laatste sheet gaan, zodat men deze gelijk kan bewerken.
4) Het tabblad die ingevoegd word, graag de datum van vandaag.

Nr. 3 & 4 zou mooi zijn, maar als Nr1 1&2 gerealiseerd kan worden, dat is het belangrijkste.

Weet iemand hoe ik dit kan realiseren? Alvast hardstikke bedankt!

Ja dat weet ik. Maar het is hier helpmij.nl en niet maak voor mij.nl;) Dus laat even jouw eigen inspanningen zien in een Excel bestand en waar je zoal tegenaan loopt.

Laatst bewerkt:
Een leeg blad kopiëren of met data blijft lood om oud ijzer.
Code:
Sub hsv()
 If IsError(Evaluate("'" & Date & "'!A1")) Then
  Sheets.Add(, Sheets(Sheets.Count)).Name = Date
  Sheets(Array("EMPTYSHEET", CStr(Date))).FillAcrossSheets Sheets("EMPTYSHEET").UsedRange.Cells
 End If
End Sub

of:
Code:
Sub twee()
 If IsError(Evaluate("'" & Date & "'!A1")) Then
  Sheets("EMPTYSHEET").Copy , Sheets(Sheets.Count)
  ActiveSheet.Name = Date
 End If
End Sub

Voor de toetsencombinatie Ctrl+o kijk hier.