Trackpoints voor Thinkpad X250 gezochtIk heb

LWM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Ik zoek trackpoints voor mijn twee laptops Thinkpad X250. Had ze besteld bij een bonafide bedrijf die ze adverteert voor o.a. de X250, maar de 'hals' was een derde langer dan de originele trackpoints die er op zitten. Hun leverancier zegt dat ze echt voor de X250 zijn, maar nee dus. Heb ze teruggestuurd. Bij advertenties op internet zie je (behalve veel negatieve recenties over de kwaliteit) de opties Low Profile en Ultra Low Profile. Weet iemand met een X250 welke ik moet hebben?

ik lees dit:
Voor de ThinkPad X250 zijn "low profile" (laag profiel) trackpoint-dopjes nodig. Vanwege eerdere problemen met de 'hals' van imitatieonderdelen, wordt aangeraden specifiek te zoeken naar de 'low profile' variant die compatibel is met de X240, X250, X260 en T450-serie om de juiste pasvorm te garanderen.

Misschien dat helpt met het zoeken?

Bericht automatisch samengevoegd:

Je kan deze ook uitzetten, dan gebruik je alleen een muis of het pad. Is dat geen optie?

Bij Lenovo.

Laatst bewerkt:
Die aanbieder via Amazon.be had ze niet in huis en de tweede optie aldaar verstuurde niet naar Nederland. Bij Amazon.nl vond ik gelukkig dezelfde, maar duurder. En slechts 65% van de recensies geeft de maximale score. Dan die toch maar, want ik vind het met de trackpoint prettig werken.
Was ook benieuwd naar Lenovo zelf. Op de internationale site krijg je voor de X250 de verkeerde binnenmaat voorgeschoteld!. Via Lenovo.nl op X250 en 'onderdelen zoeken' leverde trefwoord trackpoint niets op.

Dus de link van Lenovo met een zeer laag trackpont is niet oke? Zijn die nog te hoog dan?

Ging niet om de hoogte maar om de opening. Die was niet 4x4mm, maar veel kleiner (2x2?). Ik heb nogal wat aanbiedingen en recensies doorgespit bij mijn zoektocht en bij een ervan stond dat iemand drie stuks ontving met 4x4 mm en ongevraagd daarbij ook drie met de kleinere opening. Hij vermoedde dat latere edities van de X250 de kleinere pin hadden. Ik heb dat nergens kunnen verifiëren.
Overigens worden die van het merk LeFix, die ik bij Amazon wil bestellen, geadverteerd als made in Japan, maar iemand liet de verpakking zien en daarop staat made in China.

Dit is de originele trackpoint van mijn X250. Is 5,2mm hoog trackpoint.JPGriginele trackpoint van mijn X250

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan