Automatisch tabel kopieren en opvolgende naam geven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Japsur

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2004
Berichten
650
Is het mogelijk om m.b.v. een macro of iets dergelijks een tabel te kopieren en dan dat ie dan ook automatisch een andere naam krijgt.
Ik bedoel dit:
Ik wil van elk jaar de gegevens van dat jaar bewaren.
In het jaar daarop moet ik namelijk in dezelfde tabel nieuwe waarden invoeren dus wou ik de oude waarden bewaren.
Klein voorbeeldje

De oorspronkelijke tabel heet eindstand.
jaar 1: Eindstand 2004
jaar 2: Eindstand 2005
jaar 3: Eindstand 2006

Dus: is het mogelijk aan de hand van een functie de tabel eindstand te kopieren en de naam te geven eindstand 2004, 1x klik op de knop, eindstand 2005, 1x klik op de knop, eindstand 2006. Dus na 3x klikken dat er dan een tabel is gemaakt met de naam eindstand 2006.
Het lijkt mij haast onmogelijk, maar voor de echte ervaren accessmensen, laat graag wat van je horen.

(ik wil namelijk vanuit 1 formulier werken, zodat ik mijn hele programma kan bedienen en dat een accessnoob hier ook mee kan werken en dat ik hier niet telkens voor gevraagd wordt om dit te gaan veranderen, beetje automatiseren van het programma. Maar natuurlijk kun je ook met de hand de tabel kopieren, maar dit wil ik juist niet!)

WIE OH WIE HEEFT DE OPLOSSING< LAAT WAT VAN JE HOREN!!
 
Met de code:
DoCmd.CopyObject "", "test", acTable, "Table2"
Kun je via VBA een tabel kopieren, de naam van de nieuwe tabel is een string die kun je dus zelf bepalen.
Als je steeds een nummer, bv het jaar er achter wil hebben kan dat ook door deze achter de vaste string te plakken.
 
Dit volg ik even niet helemaal goed. VBA???? Wat is dat?
Kun je het misschien wat specifieker uitleggen aub?
Ik begrijp er totaal niets van helaas.
 
Het werkt in jou database perfect, maar wanneer ik exact jou database in die van mij importeer geeft ie de volgende fout aan:

Compileerfout: Kan de methode of het gegevenslid niet vinden.

Hierbij is Public Sub CopyTable() geel gearceerd en .Edit blauw gearceerd.

Ik heb zelf nog niets aan de module gewijzigd. Ik klik in het formulier op kopieer tabel en hij geeft deze fout aan.

Als ik het zelf goed heb begrepen moet ik waar "Table1" mijn eigen genaamde tabel toekennen. Bij "test" de nieuwe naam van de gekopieerde tabel en "table2" kan ik eventueel wel zo laten. Maar dan nog doet ie het niet.
Weet jij misschien hoe dit kan?

Oh ja, je hebt in het formulier zo'n opdrachtknop gemaakt. Hoe heb je hier die module aangekregen. Als je via de werkset werkt en dan op opdrachtknop klikt krijg je niet de mogelijkheid om een module te starten of iets dergelijks, werk je hier ook met Visual Basic of zo?
 
Als je een module blad opend moet je onder tools-references kijken of daar dezelfde zijn aangevinkt.
 
Gelukkig na wat zoekwerk naar de tools references ben ik er toch gelukkig uitgekomen, inderdaad stond 1 optie niet goed aangevinkt, waardoor hij dus niet werkte. Bedankt voor deze goede tip. Deze module is echt handig zo, lekker met 1x klikken een tabel kopieren, ga ik vaker toepassen. Ik heb nu mijn proggie af, misschien hier en daar wat kleine veranderingen, bedankt hooija!
Good work:thumb: :) :) :D :D :cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan