• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch tekst kopiëren op basis van waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Patrick0420

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2019
Goedendag,

Graag zou ik een bepaald deel van een Exceldocument willen kopiëren naar een ander Exceldocument op basis van een waarde in de tekst.

Ik heb even een voorbeelddocumentje toegevoegd ter verduidelijking. Hetgeen dat het lastig maakt is volgens mij dat het aantal rijen onder de waarde niet altijd gelijk is.

Iemand een idee hoe ik dit kan doen?

Alvast bedankt!!

Bijlagen

wordt de tekst aangelever in excel? of als (bv) .txt bestandje?

Voor beide gevallen: kun je de exacte tekst tonen?

Laatst bewerkt:
De tekst wordt aangeleverd in Excel.

Deze haal ik wekelijks uit SAP, daarmee overschrijf ik steeds het oude bestand

-staat de tekst dan altijd in kolom C?
-staan de cijfers 1 t/m 6 steeds boven de teksten?
-hoe weet je waar een volgende blokje tekst begint?

Hierbij het originele bestand. De tekst die aangeeft waar die moet komen te staan staat altijd in D. Het te kopiëren deel is dus A tot B, B tot C enzovoort. De breedte van het aantal te kopiëren kolommen is wel altijd gelijk (13 stuks (D t/m P)

In mijn eerste voorbeeldbestand gebruikte ik getallen, maar in werkelijkheid zijn het dus letters.

In het excelbestandje staat nog een tekstvak met extra uitleg.

Edit: In principe hoeft de tekst onder de witregel (anp en proceseenheid) niet persé meegekopieerd te worden. misschien maakt dit het gemakkelijker. Dus de informatie waar het eigenlijk om gaat is de info boven de lege rij, bij A is dat rij 10, bij B rij 25).

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Kan je even handmatig aangeven wat de verwachte uitkomst is. Met een macro zal het wel lukken maar ik zie even niet wat jij nu wilt. Overigens zijn rapporten vanuit Sap ook aan te passen zodat knutselwerk in Excel overbodig is.

Een poging met een hulpkolom. Nog steeds niet helemaal duidelijk wat de uitkomsten moeten zijn. Op tabblad 2 staat de uitkomst

Bijlagen

Bedankt voor alle hulp voor zover!

Ik heb in het bijgevoegde bestand even handmatig gedaan wat de uitkomst zou moeten zijn. De informatie per werkplek zou dus in een apart werkblad moeten komen.

Bijlagen

Je antwoord had ik je al gegeven. Hier nog maar een keer. A en B heb ik voorgedaan

Bijlagen

Super, bedankt! Het enige probleem is dat het bronbestand, dus in dit geval voorbeeld helpmij2, steeds overschreven wordt met nieuwe data. Hierdoor kunnen daar geen formules instaan want dan worden die direct verwijderd. Maar ik ga eens kijken of ik aan de slag kan met jouw formules!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan