Automatisch tekst kopieren in Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
In de bijlage zie je dat ik een naam invul. Is het mogelijk om in Word dan ook dezelfde naam te laten verschijnen in de voettekst? Ik heb het er nu zelf ingetypt; maar in Excel kun je altijd zo mooi automatisch laten aanpassen als je het op 1 plek wijzigt.
En als het mogelijk is.. Hoe kan ik dit dan zelf laten gebeuren?
Ik werk hoofdzakelijk met office 2010; 2003 mag ook...

Bekijk bijlage 122009

Je kunt een bookmark aanmaken en dan in de voettekst een verwijzing naar de bookmark

Bookmark: invoegen->bookmark (geen idee hoe dit in het Nederlands heet)
Verwijzing; invoegen->kruisverwijzing

Ron

Hoi,
Dank voor je reactie.. Ik kom er alleen nog niet helemaal uit..
Ik heb een formulierveld geprobeerd te laten verwijzen naar de voettekst..
Maar ik krijg het maar niet voor elkaar.. Dus als je nog een suggestie hebt..
Ik zal wel iets drastisch verkeerd doen..

In je tekst maak je van de tekst die je in de voettekst wilt zien een Bladwijzer (voor Haaren101: vertaling van Bookmark), en deze geef je een naam. In de voettekst maak je een veld aan met <Ctrl>+<F9>, en daarin typ je de naam van de bladwijzer. Vervolgens druk je op <F9> om het veld bij te werken.

Sorry hoor...
Normaal ben ik niet zo lastig.. maar....

In eerste instantie leek het niet te werken; maar toen ik heb ik het vinkje voor: Brekenen bij afsluiten aangevinkt, toen leek ie het te doen. Ik had echt een Ctrl F9 vakje gemaakt op een andere plaats in het document. En daar deed ie het.

Als ik echter het Ctrl F9 vakje in de voettekst plaats, doe ie het niet. Dus.. dat gedeelte snap ik nog niet.. Misschien dat je daar nog eens naar wilt kijken...

Ik moet in het document eea beveiligen.. Behalve de formuliervelden.. Die mogen ingevuld worden... Misschien heeft dat er iets mee te maken?

Codes in voetteksten worden niet altijd gelijk bijgewerkt, dat klopt. Je zou die met een macro nog wel kunnen selecteren en bijwerken, maar eigenlijk hoeft dat ook niet, want zodra je een afdrukvoorbeeld maakt, of afdrukt, worden de codes alsnog bijgewerkt.

Zover had ik idd niet gekeken.. En het is prima als dit pas bij het afdrukken zichtbaar wordt. Helemaal top... Dank voor je geduld!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan