• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch tekst toevoegen bij het typen van een bepaalde tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat gedeelte snap ik, maar ik wil ook graag weten hoe het werkt zodat ik het altijd kan toepassen ook als ik die formule niet bij de hand heb.

Begin ik gewoon opnieuw met een leeg vak waar ik begin met =ALS of pas ik de formule =VERT gewoon aan?

Als ik weer van het begin af aan begin met =ALS dan krijg ik de volgende foutmelding. Zie printscreen.

Bijlagen

• printscreen.jpg
    printscreen.jpg
    96,1 KB · Weergaven: 16
Dat gedeelte snap ik, maar ik wil ook graag weten hoe het werkt zodat ik het altijd kan toepassen ook als ik die formule niet bij de hand heb.

Begin ik gewoon opnieuw met een leeg vak waar ik begin met =ALS of pas ik de formule =VERT gewoon aan?

Als ik weer van het begin af aan begin met =ALS dan krijg ik de volgende foutmelding. Zie printscreen.

=als(ISfout(Vert.zoeken(C12;$H$11:$J$13;2;0));"";(vert.zoeken(C12;$H$11:$J$13;2;0)))

jij typt:

=als.fout

past dit aan in

=als(isfout(

dan gaat het zeker lukken.

Tip: als je de formule te lang vind, waardoor hij onoverzichtelijk wordt kun je hem ook uitproberen door de deelformules (bv. vert.zoeken(c12 etc) in aparte cellen te zetten.

daardoor is de formule niet zo lang, wordt overzichtelijker en beter te begrijpen.

Het is goed om door te vragen, dan begrijp je straks de formules en kun je ze zelf maken :thumb:

heb je vragen laat het gewoon weten,

met vriendelijke groeten,

Oeldere

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan