• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch tellen en percentages berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

GijsPenal

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2008
In mijn voetbalteam houd ik de statistieken bij van de genomen strafschoppen.

Ik heb hier een excelsheetje van gemaakt en wil graag dat deze automatisch doortelt, alleen weet ik niet hoe dit moet.
De gegevens heb ik nu nog handmatig ingevuld.

y1pN_ZSaJn-OiozS2_ghBXz6UljtJ1jtsZ26rrSZdifcP2IsiVLiWFvqS_J4QFYHDKNUCZIzj1xlaU

Wat ik wil weten is:
1) Hij moet automatisch raak of mis , totaal en gescoord , rechts of links en thuis of uit doortellen
2) Daaronder moeten automatisch de percentages worden berekend.

Dus als ik de informatie van strafschop nr. 5 in ga vullen, dan moet alles automatisch worden bijgewerkt.

Wie kan mij hier bij helpen?

Laatst bewerkt:
Enkele vragen:

Wat is het verschil tussen raak en gescoord?
Ik zie nergens info rond uit of thuismatch. Staat die ook ergens?

Heb je dit niet in een voorbeeldexcel bestandje, dat werkt vlotter.

Uit en thuis blijkt inderdaad nergens uit, de andere gevens staan erin. Raak=gescoord;)

Bijlagen

Hierbij een voorbeeldje. Weet evenals Finch niet waar je uit en thuis vandaan haalt.
Rest lukt wel met formules.

Bijlagen

Ik wil ook nog een beetje mijn toevoeging sturen.
Je kan in elk geval de gebruikte formules bestuderen en wellicht verder gebruiken.

Succes, Cobbe

Laatst bewerkt:
Ik had een gedeelte laten zien, maar heb nu het hele bestand toegevoegd.

Leef je d'r op los, de formules lees ik d'r wel aan af. Zou je wel willen vermelden welke functienaam je hiervoor gebruikt hebt!?

Bijlagen

Enkele vragen:

Wat is het verschil tussen raak en gescoord?
Ik zie nergens info rond uit of thuismatch. Staat die ook ergens?

Heb je dit niet in een voorbeeldexcel bestandje, dat werkt vlotter.

Klein beetje off-topic:
Trouwens, met je nieuwe topic: 'Dynamische afhankelijke datavalidatie' moet je meedoen met WK Galgje, met zulke woorden wordt je ongeslagen kampioen, haha.

Gijs,

Kan je nog even aangeven waar je nu het uit en thuis vandaan haalt? of moet daar een extra kolom voor ingevoegd worden?

Leef je d'r op los, de formules lees ik d'r wel aan af.
Ik zou zeggen leef jij je los met de drie voorbeelden. Ze zijn alle drie zo inpasbaar op het laatste bestand. En een antwoord op een vraag zou je ook sieren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan