• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch toekennen waarde van cel bij het opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeof1980

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2010
Weet iemand een oplossing voor navolgend probleem?

Ik werk met een standaard mappenstructuur waarin standaard documenten staan. Als er een nieuwe klant komt copieer ik de standaard mappenstructuur en geef hem de naam van de klant. In cel B4 van een standaard documenten vul ik eveneens de naam van de klant in. Nu zou ik graag willen dat bij het opslaan van dit document de standaard naam van het bestand aangevuld wordt door de naam van de klant welke in cel B4 genoemd staat en het standaard document vervangt. Het is dan wel de bedoeling dat hij in dezelfde map wordt terug geplaatst waar het document geopend is

bv. H:documenten/2010/02/(naam klant)
H:documenten/2010/03/(naam klant)

Het probleem bij de standaard oplosingen is dat ik in de Vba de map moet ingeven waar hij geplaats moet worden. Het is de bedoeling dat dit niet hoeft maar dat het document wordt opgeslagen in de map waar het uitgehaald is. Anders zou ik namelijk bij het copieren van de standaard mappenstructuur elke keer de Vba moeten gaan veranderen voor het opslaan in de juiste map.

Het dient de zelgfde werking te hebben dan als ik "opslaan als kies", kan ik de naam wijzigen en plant hij hem in de zelfde map terug als waar hij geopend is. Dit is wat ik wil automatiseren als het document gesloten wordt.

Laatst bewerkt:
Dit heb ik nu staan in de Vba

Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
Sub opslaan()

Bestandsnaam = "\\FS-SPV01\Data$\Grondgebiedzaken\VROM\Handhaving\Jeoffrey\Wabo\OV-2010\OV2010-07\2Standaard sjaboon aanvraag\1. Hoofdzaak\5. Besluit\leges" & CStr(Range("B4").Value) & ".xls"
ThisWorkbook.SaveAs Bestandsnaam
End Sub

In het rood staat het klantnummer van de map, deze wijzigt dus bij elke map vandaar dat ik graag zou willen dat het gewijzigde bestand ook in de map terug gezet wordt waar deze uitgehaald wordt.

Jeof1980,

Kun je die dan ook niet verwijzen naar een cel net zoals je doet bij Range("B4") ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan