• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch tussenliggende cellen invullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stanvv

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2007
Beste Excel-genieën ;)

Ik heb een probleem en die luidt als volgt:
Ik wil kijken of het mogelijk is om een aantal (bijvoorbeeld 3) cellen in te vullen en dat excel dan meteen de tussenliggende cellen voor mij berekent en invult.

Wanneer ik bijvoorbeeld in A1 de waarde 3, A10 de waarde 35 en A24 de waarde90 invul, wil ik dat A2 t/m A9 de tussenliggende waarden van 3 en 10 hebben en dat tussen A11 en A23 de tussenliggende waarden van 35 en 90 hebben.
A2 wordt dan automatisch 6.555556, A3 wordt automatisch 10.1111, A4 wordt automatisch 13.66667 etc.

Natuurlijk kan dit wel met een simpele formule, maar ik wil eigenlijk dat het variabel blijft. Dus dat ik een bereik geef van bijvoorbeeld A1 t/m A24 en dat de niet ingevulde waarden automatisch worden ingevuld aan de hand van de wel ingevulde waarden.

Iemand enig idee wat de bedoeling is en wat een oplossing kan zijn?

Bij voorbaat dank en met vriendelijk groet,
Stan

Stanvv, Deze stukjes kan ik niet rijmen...
A2 t/m A9 de tussenliggende waarden van 3 en 10
en
A2 wordt dan automatisch 6.555556, A3 wordt automatisch 10.1111, A4 wordt automatisch 13.66667 etc
Hoe kom je nou aan die waarden???

Groet, Leo

Regelmatige afstanden

Als je velden dezelfde afstanden hebben, dus A1 = 3, A2 = 6 en A3 = 9 etc. kun je A1 en A2 invullen met 3 en 6 , en de beide velden selecteren. Sleep het blokje van de selectie, rechts onder, naar beneden en er staat 3,6,9,12,15 etc. Met datums werkt het ook. Als je maar 1 veld selecteert, komt hetzelfde veld in de gesleepte velden te staan.

Stanvv, Deze stukjes kan ik niet rijmen...
enHoe kom je nou aan die waarden???

Groet, Leo

Het is een verdeelsleutel.
Stel in A1 staat 0 en in A10 staat 20
De tussenliggende cellen krijgen dan 2, 4, 6, etc.

Bij de 3 en 35 is de verhogende factor 3.555556

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ach.... dankzij jullie reactie's zie ik dat stanvv een tikfoutje gemaakt heeft. Het moet natuurljk gaan om de tussenliggende waarden van 3 en 35... en dus niet om de eindwaarde 10...;)
Vandaar mijn verwarring.

Groet, Leo

Absolute en relatieve cell waarden doen het.

foutje

Laatst bewerkt:
Absolute en relatieve cell waarden doen het.

Vul in A1 0 in, in A10 20 en in A2 ($A$1+$A$10)/9 + A1. Selecteer A2 en sleep het tot A9. Kijk wat er gebeurt.

Vul in A1 0 in, in A10 20 en in A2 ($A$1+$A$10)/9 + A1. Selecteer A2 en sleep het tot A9. Kijk wat er gebeurt.

Deze had ik ook bedacht, maar nu wil ik het dus voor elkaar krijgen om een bereik van bijvoorbeeld A1 t/m A20 in te stellen. Als ik bij A4 waarde 5 invul en bij A18 waarde 7, dan moeten A1 t/m A3, A5 t/m A17 en A19 t/m A20 automatisch worden ingevuld (A1 zal dan bijvoorbeeld ongeveer waarde 4 hebben, A12 ongeveer waarde 6 en A20 rond de 7,5 ofzo) . Als ik daarna een getal 13 bij A10 invul, moeten, worden de getallen tussen A5 en A17 weer aangepast omdat er een waarde handmatig wordt gegeven.

Is dat mogelijk? :cool:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan