Automatisch uit een andere tabel een datumveld overnemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

inGeest

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 nov 2012
Berichten
2
Ik heb 2 tabellen in Access.
-interview
-speeksel

Nu wil ik in tabel speeksel de variabele 'start_speeksel' een standaard waarde geven, namelijk die van de datum van variabele 'interview_datum' (uit tabel interview) plus 7 dagen daarna. Oftewel interview_datum is 01-01-2012, dan wil ik dat start_speeksel automatisch gevuld wordt met 08-01-2012.

Is dit mogelijk? Zo ja, hoe dan?
Ik krijg alleen maar de #Naam? foutmelding.
 
Wat heb je tot nu toe geprobeerd? En hoe ziet je werkwijze er uit? Heb je de twee tabellen bijvoorbeeld gekoppeld, en gebruik je een hoofd- en een subformulier?
 
Ik heb geprobeerd een code in het veld standaardwaarde (variabele eigenschappen) te maken, dit is niet gelukt.

Mijn database bestaat uit deze 2 tabellen (niet gekoppeld) en een formulier waar deze tabellen als subformulier op staan. Op sFrm1 staat de variabele 'interview_datum' en op sFrm2 staat het veld dat ik automatisch wil vullen.
 
Als je probeert een standaardwaarde in een tabel op die manier in te stellen, dan kan ik je snel uit de droom helpen: dat kan niet. Dus dat hoef je ook niet meer te proberen. Op een formulier zou het wel moeten kunnen. Maar waarom je de twee tabellen niet aan elkaar gekoppeld hebt, is mij vooralsnog een raadsel. En waarom je een formulier met twee subformulieren gebruikt al helemaal... Maar ik snap eerlijk gezegd de relatie tussen de twee tabellen niet; ik krijg nu de indruk dat die er helemaal niet is, en dat het twee totaal van elkaar losstaande tabellen zijn?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan