• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch uit map Groep, 1kollom uit alle excelbestanden selecteren uit map

Status
Niet open voor verdere reacties.

Oane

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 okt 2014
Berichten
1
Goedendag leden,

Ik ben bezig om een voortgangsgrafiek te maken van de scores uit de scorelijsten.
Deze lijsten staan in verschillende mappen geordend in maanden.
Voorbeeld: hoofdbestand Excel "Score" hierin wil ik verschillende scores uit de scorelijsten halen. Uit elke lijst wil ik van locatie D15 een persentage halen en in bv Score, sheet 1, B3 de eerste percentage score plaatsten. B4 de tweede en de derde.
In de maandmap worden ongeregeld met datum Excel bestanden opgeslagen.

Ik heb zelf wel al gekoppeld met in een kollom bv ='C:\Users\Oane\Desktop\Groep bestanden test\september groep 2\[2-9-2014.xlsx] scorelijst groep'!$D$43 te zetten.
Hier krijg ik heel mooi de score van uit een lijst in de kollom.
Mijn vraag is: Is er een mogelijkheid om dit automatisch te doen en zoja hoe?

Dus uit de map september automatische alle lijsten die er in staan te selecteren en de juiste kollom uit te lezen.
Staan er 2 bestanden in dan die 2 in het Score bestand weer te geven en wanneer 8 deze 8 weergeven.
Het gaat hier namelijk om zon totaal 60mappen onder elkaar lichend en dit moet ik per maand elke keer aanpassen.
Ik hoor graag van jullie en alvast vriendelijk bedankt.

Met vriendelijke groeten Oane
 
Maak van de inhoud van alle mappen/bestanden etc één database. Vanuit deze database kan je dan alle informatie opvragen die je erin opgeslagen hebt. Dit werkt veel eenvoudiger dan overal bestandjes neer te zetten en deze vervolgens weer aan elkaar te "knopen". Het zal eenmalig veel werk zijn maar daarna heb je er geen omkijken meer naar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan