• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch updaten draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

pcbaar

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2013
Hallo,

Ik heb een excelbestand gegenereerd vanuit externe gegeven importeren --> nieuwe databasequery. Nu heb ik in het excelbestand een aantal bewerkingen gedaan en daarna in een nieuwe tabblad een draaitabel gemaakt van deze gegevens. Nu wil ik graag dat hij eerst de externe gegevens automatisch update en daarna de draaitabel. Ik kom daar niet helemaal uit. De externe gegevens gaat hij wel update maar de draaitabel niet direct. Heb al geprobeerd een macro te maken maar dit werk ook niet helemaal. Hoor graag een oplossing hiervoor

Alvast bedankt,

Mvg,

Cor

Code:
Sub Macro1()
    ActiveWorkbook.RefreshAll
End Sub

Niels

Hoi Niels

Bedankt voor je reactie werkt nu wel goed, super bedankt

Probleem automatisch updaten draaitabel

Goedemorgen,

Ik dacht dat het probleem nav onderstaande was verholpen echter werkt het niet goed, de draaitabel wordt niet juist geupdate. Hoor graag hoe ik dit wel juist kan oplossen. Dus ik wil graag dat eerst mijn excelbestand (uit externe gegevens) wordt geupdate (wat reeds gebeurt), en daarna de draaitabel.

Hoor graag een oplossing

Alvast bedankt

Mvg,

Cor

zorg ervoor dat de refresh all regel als laatste in je macro staat of draai hem nogmaals nadat je excel bestand geupdate is.

Hallo MJONK

Bedankt voor je reactie,

Het werkt nog steeds niet,
Heb nu al geprobeerd met

Private Sub Worksheet_Activate()
PivotTables("Draaitabel1").PivotCache.Refresh
End Sub

Deze optie werkt alleen als ik weer terug ga naar mijn excelwerkblad en daarna weer terug naar de draaitabel dan wordt hij wel geupdate maar als ik in de draaitabel blijf staan dan doet hij niks

Hoop dat je nog een andere oplossing is

Hoor graag het graag

Het probleem is denk ik dat je macro niet geactiveerd wordt.

Probeer deze eens:

Private Sub Worksheet_PivotTableChangeSync(ByVal Target As PivotTable)
ActiveWorkbook.RefreshAll
End Sub

De refresh moet plaatsvinden na een change in je importgegevens.
Zet dit in het blad waar de importgegevens staan:

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
ThisWorkbook.RefreshAll
End Sub

pcbaar,

hoe ziet je macro er uit die de gegevens update uitvoert?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan