• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch updaten gegevens naar draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

petervdijk

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2015
hoi,

Ik heb een voorbeeld opname sjabloon. Bij het toevoegen van een regel, moet ik de gegeven 'handmatig' van de draaitabel updaten. ik weet niet of de mogelijkheid bestaat, dat bij het toevoegen van een regel, de draaitabel automatisch geüpdatet word.

Ik heb het voorbeeld bestandje bijgevoegd.

Bekijk bijlage EHP format(cobbe).xlsm

Zou je kunnen oplossen met een Worksheet_Change event (of een Workbook_Change event), waarin de draaitabel wordt vernieuwd. Een andere optie zie ik zo snel niet.
Wel een check uitvoeren in dat event of er een wijziging heeft plaatsgevonden op (puur) de range waar de draaitabel betrekking op heeft.
Daarvoor kun je gebruik maken van een .Intersect functie. Voorbeeld:

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Not Intersect(Target, Range("A1:A10")) Is Nothing Then
        ActiveSheet.PivotTables("Draaitabel1").RefreshTable
    End If
End Sub

Uiteraard de draaitabelnaam en de 'te bewaken range' aanpassen aan jouw situatie.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Het bereik waarop de pivot is gebaseed is al een tabel dus maak van de Range("A1:A10") een Range("Tabel1[#All]"))
en dan pakt ie altijd het hele tabel bereik ongeacht het aantal regels.

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Not Intersect(Target, Range("Tabel1[#All]")) Is Nothing Then
        ActiveSheet.PivotTables("Draaitabel1").RefreshTable
    End If
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan