• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch velden invullen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
'Zodra u de laatste kolom heeft ingevoerd, dan wordt de lijst
'gesorteerd en gaat de cursor naar de volgende lege cel in kolom A.
If Intersect(Target, Range("B4:B50")) Is Nothing Then Exit Sub
Range("B4:E50").Sort _
Key1:=Range("B4"), Order1:=xlAscending, _
Header:=xlGuess, OrderCustom:=1, _
MatchCase:=False, Orientation:=xlTopToBottom
Range("A65536").End(xlUp).Offset(1, 0).Select
End Sub

Ik heb bovenstaande VBA code gevonden op dit forum. Maar als ik deze toepas, en aanpas naar (in tabblad VBA "Verzamelblad"):

If Intersect(Target, Range("B15:B38")) Is Nothing Then Exit Sub

en

Range("B15:J38").Sort

en

Key1:=Range("B15"), Order1:=xlAscending, _

Dan krijg ik een foutmelding.

Wat doe ik fout?

Wauwwwwwww die is veel korter en werkt ook nog eens haha! Helemaal top!
Wat wel vreemd is, is dat wanneer ik bij de leverancier een aantal invul in kolom E en deze daarna deze cel weer leeg maak middels 'delete' in het verzamelblad een rij verwijderd wordt. Of te wel mijn overzicht wordt telkens in rijen gekort, wanneer ik een cel in kolom E in de leverancierslijsten leeg maak.
Op zich geen ramp, maar toch... :)!

Daar is toch niets vreemd aan. Staat in de code
Code:
If Target = 0 Then .Range("B" & r.Row, "J" & r.Row)[COLOR="#FF0000"].Delete shift:=xlUp[/COLOR]

Als je dat wijzigt in
Code:
If Target = 0 Then .Range("B" & r.Row, "J" & r.Row)[COLOR="#FF0000"].clearcontents[/COLOR]
worden alleen de cellen leeg gemaakt.

Oke top het werkt.
Ik blijf maar door gaan, maar nog een laatste puntje:
Als ik bij een leverancier meerdere cellen in kolom E selecteer en op delete druk dan krijg ik een foutmelding.
Doe ik per cel op delete drukken dan gaat het goed, maar bij 2 of meer cellen komt die melding.
Hoe los ik dit op?

meerdere selecteren en deleten gaat nu, echter wordt er dan niets verwijderd uit verzamelblad.

mvg
Leo

Bijlagen

Oke maar er is geen oplossing dat zowel meerdere cellen leegmaken lukt als dat het verzamelblad leeg gaat?

Joost,

ergens in bovenste vier rijen van verzamelblad rechtermuisknop.

mvg
Leo

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan