• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch verbergen lege cellen in andere tabbladen vanuit brontabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pirata

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 mei 2013
Hallo,
Ik zit met een ingewikkelde vraag. Wekelijks stel ik een bestellijst samen met daarin artikelen die onderverdeeld kunnen worden in 4 producten. Door elke verkoper in een apart tabblad een eigen bestellijst te geven kan het totaal van de bestellingen weergegeven worden in de totale bestellijst. De totale bestellijst geld als brontabblad voor de bestellijsten van de verkopers.
Nu kan het aantal artikelen per productgroep met de week verschillen. Mijn idee is dat wanneer er op de totale bestellijst een nieuw product wordt toegevoegd deze automatisch op de bestellijst van de verkopers terecht komt. De lege cellen die daarbij kunnen ontstaan (vanwege de soms grote verschillen in aantallen) zouden dan op de bestellijsten van de verkopers automatisch moeten verdwijnen voor de leesbaarheid. In de bijlage een gesimplificeerde versie. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx

Dat zal iemand vast wel kunnen maken voor je door een filter op je tabel te plakken in een event zodra het tabblad geactiveerd wordt, maar wil je ook de lege rijen verbergen waar staat Productgroep A, Productgroep B etc. Of moeten alleen de regels verborgen worden waar een product staat?

Richard

Beste Richard,
Bedankt voor je reactie.
In het voorbeeld staan bij Product X drie artikelen. Product X wordt wekelijks aangeboden maar het aantal en het soort artikelen wisselt. Daarom dacht ik dat het handig is om in het brontabblad per Product te zorgen voor ongeveer 10 regels zodat er altijd genoeg regels zijn. Indien er in een week vijf producten worden aangeboden zouden die andere vijf lege regels in de bestellijst van de verkopers automatisch verborgen moeten worden. Ik hoop dat ik het duidelijk uit heb kunnen leggen, ik ben geen excelexpert.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan