• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatisch verbergen ongearceerde cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

egnisnarf

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2008
Hallo,

Een paa maanden geleden hebben jullie mij al eens geholpen en ik hoop dat dat nu weer gaat lukken.

Ik zal een bestand bijvoegen te verduidelijking. Ik zou graag willen dat als we op bijvoorbeeld de knop juli klikken er niet alleen jan tm juni verdwijnen, maar dat ook alleen actie 4 en 5 overblijven. En dat de andere actie's ook even verborgen worden. Zodat je dus echt alleen ziet welke actie's lopen in die maand.

Is dit uberhaupt mogelijk???

Kan iemand mij hierbij helpen?

Alvast bedankt!

Groetjes Inge

Bijlagen

Zie bijlage voor een hoop VBA code, voor de maanden Januari tot Maart. Breid dit nog even uit voor de andere maanden.

Wigi

Bijlagen

nog 1 dingetje

Wigi,

Heel erg bedankt! Door jou code's ben ik een heel stuk verder. Ik heb de code's kunnen aanvullen en gebruiken in mijn originele bestand. Ik heb ook de jaarknop aangepast zodat hij ook de verborgen rijen weer laat zien.Maar..

Ik worstel alleen met januari. Deze geeft telkens een foutmelding. Waarschijnlijk omdat hij 0 kolommen moet verbergen wat hij niet snapt? Ik heb geprobeerd een dummy maand toe te voegen, maar dat lukt me ook niet.

1) Weet iemand hoe ik deze maand kan aanpassen zodat ook januari werkt. (zie het voorbeeld van Wigi)
2) Als laatste nog een vraag, ik heb dit nodig over een bestand van ongeveer 60 regels nu heb ik in onderstaande code de 7 veranderd in 60 en dat werkt maar waar staat de 8 voor, en moet ik dit misschien ook aanpassen?

If Cells(l, 60 + (iAantalMaanden - 2) * 2).Interior.ColorIndex = xlNone And _
Cells(l, 8 + (iAantalMaanden - 2) * 2).Interior.ColorIndex = xlNone Then
Rows(l).Hidden = True

Alvast bedankt!

7 staat voor een aantal kolommen waar je x aantal kolommen moet bijtellen om in de juiste kolom te komen, afhankelijk van de gekozen maandknop.

Kolom 8 is dan gewoon de kolom ernaast ;)

Dan heeft het geen zin dat ik die 7 in een 60 heb veranderd...?
Heeft het hiermee te maken dat januari niet werkt?

Dan heeft het geen zin dat ik die 7 in een 60 heb veranderd...?
Heeft het hiermee te maken dat januari niet werkt?

Waarschijnlijk wel. Ik werk nu op een PC zonder Office, dus dat zal iemand anders even moeten checken.

Range("G1").Resize(, (iAantalMaanden - 2) * 2).EntireColumn.Hidden = True
For l = 4 To Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row

If Cells(l, 7 + (iAantalMaanden - 2) * 2).Interior.ColorIndex = xlNone And _
Cells(l, 8 + (iAantalMaanden - 2) * 2).Interior.ColorIndex = xlNone Then
Rows(l).Hidden = True

End If

Ik heb de 60 terug gewijzigd in een 7. En feb tot dec werkt gewoon. Maar jan nog steeds niet. De bovenstaande regel wordt als 'fout' weergegeven.

Wigi, bedankt voor je reactie's. Ik ben echt een leek op VBA gebied, maar ik leer steeds een beetje bij... Als je nog eens tijd en de mogelijkheid hebt, wil je dit misschien nog even bekijken? Of iemand anders mag uiteraard ook.

Inge

Alternatief
Code:
Sub Januari()
  maincode 0
End Sub

Sub Februari()
   maincode 1
End Sub

Sub Maart()
  maincode 2
End Sub

Sub April()
  maincode 3
End Sub

Sub maincode(x As Long)
  If x > 0 Then Range("G1").Resize(, x * 2).EntireColumn.Hidden = True

For Each cl In Cells(4, 7 + x * 2).Resize(Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row - 3)
    If cl.Resize(, 2).Interior.ColorIndex = xlNone Then cl.EntireRow.Hidden = True
  Next
End Sub

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan