Automatisch verkleinen detailsectie rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

VBAJAAP

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2013
Beste Lezers,

Eigenlijk borduurt de kwestie die ik onder jullie aandacht wil brengen een beetje voort op een 'oud' probleem.
Ik worstel enigszins met het fenomeen 'automatisch verkleinen', waardoor een rapport mooiere aansluiting geeft door het weglaten van witregels.
Ik heb een Offerterapport gemaakt, waarbij allerlei specificaties als toelichting op het geoffreerde artikel kunnen worden gegeven. niet-ingevulde specificaties moeten geen ruimte in beslag nemen. Om de één of andere reden werkt dit rapport niet meer lekker en ik kan hier niet echt een oorzaak voor vinden.

Om eea uit te zoeken heb ik een database(je) gemaakt met een tabel met specs, waar een rapport op gebaseerd is. Het automatisch verkleinen werkt bij dit voorbeeld goed, behalve voor het veld vorm. (repspecs) . Het vreemde is ,dat wanneer ik in het 'vorm'-veld bijvoorbeeld het veld 'Geur' opneem, dus gewoon vervangen Vorm --> Geur in Tekstvak Vorm en Bijschrift 3, dan werkt de Autoshrink WEL !!

Ik heb de eigenschappen van Geur en Vorm zitten vergelijken en deze zijn exact hetzelfde. Hier zie ik de logica niet meer.
Is er iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen ?!?! (Databasevoorbeeld bijgevoegd)

Secundair: Is er een best Practice voor het Autoshrinken (danwel AutoExpanden) van rapporten !??!

Vriendelijke groet,

Jaap

Bijlagen

Wellicht een ideetje ivm 'troubleshooten'

Deze reactie heeft niet zozeer betrekking op mijn bovenstaande bericht, maar kan wellicht toch handig zijn voor mensen die ook lopen te klooien met autoshrink bij rapporten. Ik heb in een andere database waar ik ook tegen deze problemen aan liep in ieder geval helder kunnen krijgen welke tekstvakken problematisch waren. Hiervoor overschakelen naar indelingsweergave en de eigenschappen oproepen van de tekstvakken die toch worden weergegeven terwijl je het niet verwacht.

Het vreemde is ,dat wanneer ik in het 'vorm'-veld bijvoorbeeld het veld 'Geur' opneem, dus gewoon vervangen Vorm --> Geur in Tekstvak Vorm en Bijschrift 3, dan werkt de Autoshrink WEL !!
Het wordt nog gekker: als je de veldnaam [Vorm] in je tabel/rapport vervangt door [[Vormsel] werkt het weer prima.... Blijkbaar is 'Vorm' een gereserveerd woord...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan