Automatisch vullen formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

tbiekens

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2002
Ik heb een formulier waarin o.a. naam adres, woonplaats zijn opgenomen. Deze adresgegevens staan in een afzonderlijke tabel.
Ik heb nu een keuzelijst in het veld "Naam" en als ik deze open komt de lijst met adresgegevens (naam, adres, woonplaats) netjes in een lijst en kan ik de juiste keuze maken. Het veld naam wodt dan automatische gevuld. Nu zoek ik een manier dat indien ik deze eerste keuze heb gemaakt, de velden Adres en Woonplaats automatisch worden gevuld op basis van de naam die ik als eerste heb gekozen.
Op dit moment moet ik bij de velde Adres en Woonplaats eenzelfde keuzelijst definiëren met het grote gevaar dat je het adres van de verkeerde persoon selecteert met alle gevolgen van dien. Wie kent er een functionaliteit die er voor zorgt dat ik bij het kiezen van de Naam, daarna automatisch de velden Adres en Woonplaats, behorenden bij die naam worden gevuld. Ik ken geen VBA!!!

Oude oplossing die voldoet

In een oude database heb ik de volgende oplossing toegepast. In je formulier dat je automatisch ingevuld wilt hebben zitten de velden naam, adres, woonplaats. In de onderliggende tabel ga ik uit van nm, adr en wpl (voor het gemak). Leg eerst een relatie tussen de twee tabellen en wel tussen naam en nm. Dit kun je doen in de recordbron van je formulier (ontwerpweergave, rechts op de ... klikken en de beide tabellen selecteren, vervolgens de link leggen 1 (nm) op veel (naam). Als dit gelukt is wijzig je de velden adres en woonplaats in tekstvak (zonder keuzevak dus). In ontwerp veld naam maak je de volgende procedure in de optie na bijwerken:
Me.adres=Me.adr
Me.woonplaats=Me.wpl
Dat zou het moeten doen.

Succes

Oplossing gevonden

De oplossing die door Anne-Marie is aangedragen is inderdaad de oplossing. Ik had echter inmiddels een handreiking gevonden in de helpfiles van Access. Als je zoekt op Autolookup-query verschijnt er een handleiding die nagenoeg overeenkomt met de oplossing van Anne-Marie maar zonder dat je bij procedures code moet invullen. Niettemin hartstikke bedankt voor de moeite. De uitleg van Anne-Marie is tenminste eenvoudiger te volgend dan de uitgebreide handleiding van Microsoft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan