• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch vullen vanuit kolom - deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

VictorT78

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2010
Berichten
22
Na de fantastische hulp die ik laatste keer heb gekregen op Automatisch vullen vanuit kolom. Zit ik nu met een vervolgvraag.

Ik zou graag de waardes die in tabel B staan automatisch gevuld zien in tabel A. Dus van "Hemd" zijn er 2 maten in "XS" en van "Broek" zijn er 3 maten van "L". Nu heb ik geleerd uit de vorige Automatisch vullen vanuit kolom dat ik dit per kolom kan doen met bv. door in cel D10 het volgende te zetten =AANTAL.ALS($L$6:$L$12;C10)

Is er een manier waarop ik het bereik van de hele kolom van tabel B in één keer kan laten vullen in tabel A? Zonder dat ik alle bereiken apart moet aangeven?

Elke vorm van hulp wordt natuurlijk weer erg gewaardeerd :)
 

Bijlagen

  • Automatisch vullen - deel 2.xlsx
    10,6 KB · Weergaven: 26
Maak gebruik van een draaitabel. De uitkomst is in ieder geval beter dan jouw voorbeeldje.
 

Bijlagen

  • Automatisch vullen - deel 2.xlsb
    11,1 KB · Weergaven: 20
VenA heeft zeker gelijk! draaitabellen hebben ook heel goed bij mij geholpen. Vergeet alleen niet je lijst bereik goed in te stellen!
 
In dit voorbeeld hoeft niemand zich druk te maken over een lijstbereik. De draaitabel is gekoppeld aan 'Tabel3'
 
Nou schiet mij maar lek. Allereerst dank voor de uitleg voor het gebruik van draaitabellen. Echter wanneer ik nu zelf van Tabel C een draaitabel probeer te maken, dan krijg ik een hele andere uitkomst. :(
Noem het mijn onkunde, maar daarvoor ben ik dan ook hier. Wanneer ik in cel W6 ga staan en kies voor Invoegen >> Aanbevolen draaitabellen dan krijg ik alleen de optie "Som van de maat" te zien. Heeft dit te maken dat ik nu cijfers gebruik als maten? Tevens heb ik het idee dat Excel dit ook doet wanneer ik "teveel" waardes in de kolom heb staan.
 

Bijlagen

  • Automatisch vullen - deel 2 - 01.xlsb
    11,9 KB · Weergaven: 18
Relaxed. Ik heb het gevonden. Dank voor de link VenA. En iedereen die input geleverd heeft. Ik kon de waarde gewoon nogmaals toevoegen door deze te slepen naar het gewenste veld. :d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan