• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch waarde ophalen en invullen in een andere cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kevercat

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2008
Hallo,

Ik heb een remise plattegrond gemaakt in Excel met 20 maal 4 opstelplaatsen. Iedere opstelplaats is opgebouwd uit 3 cellen, 1 grote en 2 kleintjes er boven. In het tweede blad staan alle wagennummers en daarnaast op welke lijn ze rijden.
Wat ik nu voor elkaar zou willen krijgen is als ik op de plattegrond in de grote cel een wagennummer zet dat er in het linkercelletje er boven automatisch het lijnnummer wordt ingevuld. Is dit mogelijk en hoe zou dit dan uitgevoerd moeten worden???:o Een test bestand heb ik bijgevoed. Hierin kan je zien hoe ik het eigenlijk bedoel.

Bijlagen

In cel C3 de formule die je vervolgens kunt doorkopiëren.
.
.

Jee zeg!!! Dat dit zo simpel kon wezen had ik niet gedacht, ik schaam me zelfs een beetje, dit had ik eigenlijk zelf ook moeten kunnen vinden. Ik zocht alleen verkeerd.:o

Hardstikke bedankt voor de hulp!!

Gewoon de vraag nog even op opgelost zetten en alles is OK :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan