• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch waarde opzoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rheino

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2001
Ik heb 2 kolommen: A en B. A bevat de titel van een krant, B een onderverdeling. Stel dat A1 = de Volkskrant, dan moet B1 zijn: ochtendkrant. Zo heb ik voor elke krant een type ingesteld in een aparte tabel (met 2 kolommen: krantnaam en mediumtype) op een ander tabblad.

Welke formule moet ik gebruiken om automatisch het type krant in kolom B te zetten?

Code:
=VERT.ZOEKEN(A1;D$1:E$100;2;ONWAAR)

Er vanuit gaande dat de tabel vanaf D1 en verder op het werkblad staat. Je zult dus de celverwijzing naar de tabel nog aan moeten passen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bedankt voor je supersnelle antwoord.
Het werkt! Dank je.

Wat betekent overigens dat laatste: "benaderen" waar je waar of onwaar invult?
En hoe kan ik de melding #N/B voorkomen? Dit geeft hij wanneer kolom de cel in A leeg is.

Bedankt voor je supersnelle antwoord.
Het werkt! Dank je.

Wat betekent overigens dat laatste: "benaderen" waar je waar of onwaar invult?
En hoe kan ik de melding #N/B voorkomen? Dit geeft hij wanneer kolom de cel in A leeg is.

Als je benaderen op ONWAAR zet dan moet de gezochte waarde overeenkomen bij WAAR niet.
Voor je 2e vraag:
Code:
=ALS(A1="";"";VERT.ZOEKEN(A1;D$1:E$100;2;ONWAAR)

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan