• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatisch werkbalken verbergen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bospeen

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2005
Als iemand een excel-spreadsheet opent, verschijnen automatisch de werkbalken zoals die in het menu onder Beeld - Werkbalken zijn aangevinkt. De getoonde werkbalken kunnen dus bij elke gebruiker verschillend zijn.
Nu wil ik dat als de gebruiker mijn spreadsheet opent, alle werkbalken automatisch verborgen worden... is dit mogelijk en hoe krijg ik dit dan voor elkaar? Graag hulp!

mvg Bospeen

Dit kan met een macro:

Wat je kan doen is het uitzetten van je werkbalken opnemen met macro's. Bijvoorbeeld je standaard werkbalk is:
Application.CommandBars("Standard").Visible = False

Zet deze macro code in de ThisWorkbook, te vinden in de project verkenner van Visual Basic editor. Kies daar voor de code:
Private Sub Workbook_Open()

End Sub
zodat het wordt uitgevoerd wanneer het bestand wordt geopend.

ok bedankt, daar kan ik wat mee.

Nog een vraag:
Kan ik ook ergens de engelse benamingen vinden van de andere werkbalken?

Ik neem aan dat ik de regel...
Application.CommandBars("Standard").Visible = False
onder elkaar kan herhalen voor de overige werkbalken?

Zet gewoon de macro recorder aan en maak ze allemaal zichtbaar of niet :)

hmm... ik heb de code gewoon ingetypt na Alt F11... de namen van de scrollbars kom ik echter nergens (als parameter) tegen... :confused:

Ik zal ff een langere reply geven nu :)

Hoe ik er achter ben gekomen is als volgt. Ik zet de macro recorder aan. Ik ga naar het menu Beeld, Werkbalken. Daar verander ik de menu's die ik wil aanpassen. Vervolgens zet ik de macro recorder uit. Wanneer je nu naar je Visual basic editor gaat heb je in je projectverkenner een Module gekregen. In deze module vind je de code voor alle handelingen die je hebt gedaan.

Naast de werkbalken kan je ook andere balken weg krijgen, zoals de tabbladen, echter weet ik niet meer hoe dat ging.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan