• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatisch werkblad aanmaken met sjabloon

Status
Niet open voor verdere reacties.

kvdv

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2016
Berichten
6
Beste

Mijn vraag is als volgt: Ik heb een sjabloon aangemaakt om leerlingen te evalueren met een aantal formules die er bij horen. Nu zou ik graag hebben dat ik via een 2de werkblad de namen van de leerlingen kan invoeren en dat dan automatisch nieuwe werkbladen gegenereerd worden met de naam van de leerlingen in hetzelfde sjabloon. Kan iemand me hierbij helpen?
 

Bijlagen

  • stageactiviteitenlijst test met toevoeging totalen.xlsx
    17,9 KB · Weergaven: 42
Dit kan alleen met VBA

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, [b2:B21]) Is Nothing And Target.Count = 1 Then
    If IsError(Evaluate(Target & "!A1")) Then
        Sheets("blad1").Copy , Sheets(Sheets.Count)
        With ActiveSheet
            .Name = Target.Value
            .[a3] = Target.Value
        End With
    End If
End If
End Sub
 

Bijlagen

  • stageactiviteitenlijst test met toevoeging totalen-1.xlsb
    21,9 KB · Weergaven: 47
Als ik het goed begrijp moet ik deze formule dan invoegen via programmacode invoegen op het sjabloon?
 
Dat lukt niet maar wel als ik het kopieer op het werkblad van de namen van de leerlingen. Bedankt hiervoor.
Kan ik ook de klas automatisch laten invullen?
Als er een verandering gebeurt in het sjabloon, wordt dit dan overgenomen in de werkbladen?
 
Ik merk dat ik wel telkens in de cel moet staan en dan enter drukken vooraleer een werkblad wordt aangemaakt. Als ik een lijst met namen er in kopieer dan lukt dit niet. Is er hier een oplossing voor of niet? Ik ben momenteel bezig met ongeveer 30 van deze lijsten aan het maken voor verschillende opleidingen. Het is de bedoeling dat de leerkrachten deze tool kunnen gebruiken en zelf de lijst aanvullen van de leerlingen.Het betreft in totaal 400 leerlingen verdeelt over verschillende afdelingen.
 
Volgens mij is dit geheel anders dan jouw eerste vraag.

De verandering in het sjabloon worden niet doorgevoerd nadat de nieuwe tabjes gemaakt zijn. In het voorbeeldje staan geen klassen dus heb ik deze maar even in kolom C gezet. Met een druk op de knop worden de tabjes aangemaakt.

Code:
Sub VenA()
Application.ScreenUpdating = False
Ar = Sheets("Blad2").Columns(2).SpecialCells(2).Resize(, 2)
For j = 2 To UBound(Ar)
    If IsError(Evaluate(Ar(j, 1) & "!A1")) Then
        Sheets("blad1").Copy , Sheets(Sheets.Count)
        With ActiveSheet
            .Name = Ar(j, 1)
            .[a3:A4] = Application.Transpose(Array(Ar(j, 1), Ar(j, 2)))
        End With
    End If
Next j
End Sub
 

Bijlagen

  • stageactiviteitenlijst test met toevoeging totalen.xlsb
    25,4 KB · Weergaven: 77
Let er wel op dat deze niet monkeyproof is. De naam van een tab mag niet meer dan 31? posities hebben en ook sommige speciale tekens zijn niet toegestaan.
 
Ik heb het al uitvoerig getest en gezien dat er een paar zaken zijn waar ik rekening moet mee houden zoals geen lege plaatsen tussen laten en zo. Speciale tekens zullen er niet in de namen zitten.

Ik denk dat ik hierbij de vraag kan afsluiten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan