• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatisch werkblad invoegen excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

MJJBROEKHUI

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2001
Berichten
175
In Excel ben ik een model aan het maken voor mijn facturen

Het moet er als volgt uitzien:

Op het hoofd tabblad vul ik alle gegevens in zoals NAW, bedag en data ed. Dit wordt allemaal in 1 regel ingevuld. Zodra ik aan een nieuwe regel begint moet er automatisch een nieuwe werkblad met mijn format van de factuur worden aangemaakt.

Ik wil dit op deze methode, omdat ik al mijn facturen op een apart tabblad heb.

Wie heeft een voorbeeld voor mij hoe ik dit moet aanpakken?
 
En opmerking vooraf, excel wordt snel langzamer als er veel tabbladen zijn, ik weet niet hoeveel facturen je wilt gaan maken, maar als je bv een excel bestand met 2000 tabjes (zelfs als ze leeg zijn) wilt opslaan kan je rustig even koffie of thee gaan halen.
Ook wordt je bestand snel erg groot, bij 2000 (lege!) tabbladen zal je excel bestand al 4MB zijn.

Verder kan niet helemaal volgen hoe je, je het voorsteld dat excel een nieuw tabblad aanmaakt als je naar de volgende regel gaat.
Iets wat met een macro op zich wel te maken zou zijn.
Echter stel je wil nog wat muteren, excel zou bij elke wisseling van regel een nieuwe blad gaan aanmaken (als dit vol automatische als gevolg van het gaan naar een volgende regel zou gebeuren).
Een handmatige trigger lijkt me hier toch handiger.

Verder is het niet handiger een soort database blad te hebben met voor elke facture een eigen regel en een tabblad waar de op dat moment geselecteerde regel van het database blad netjes wordt getoond op in een factuur layout?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan