• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch werkbon maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

nikodemus123

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 feb 2012
Beste helpers,

Voor het bedrijf waar ik nu werk ben ik gevraagd om vanuit een excel bestand met adres- en naamgegevens automatisch een werkbon te draaien. Nu had ik eerst bedacht dat dit met adressen samenvoegen via word wel kon, maar sommige waarden geeft ie niet netjes door (een 0 ipv een naam, een tijd ipv een adres etc) terwijl ik toch echt de goede cellen link. Misschien dat het iets met de lengte te maken heefT?

Nu mijn vraag: zou het ook in excel kunnen? In het andere blad rechtsboven het betreffende werknummer aanklikken dat de rest van de velden dan automatisch worden ingevuld?

In de bijlage heb ik een geanonimiseerd bestand meegestuurd. In CAPSLOCK en blauw heb ik de kolommen aangegeven. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,
NikodemusBekijk bijlage Offerte intake anoniem..xlsx

als je met vert.zoeken werkt, kan je al een heel eind ver geraken. kan je met vert.zoeken werken? of is die formule u niet bekend?

Danku Spiesse, maar ik snap niet helemaal hoe deze functie werkt/ hoe ik deze kan inzetten voor mijn probleem. Zou u misschien wat meer info kunnen geven?

in bijlage het bestand...
vermoedelijk zal je je bereik nog vergroten met werkbonnummers... je moet enkel het bereik in de formules dan aanpassen...
bij vragen roep je maar...

om te testen: geef een werkbonnummer in uit je lijst en kijk :) en keur goed indien ok, keur af indien niet ok

Bekijk bijlage Kopie van Offerte intake anoniem..xlsx

Beste Spiesse,

Hartelijk dank, zo ga ik er zeker uit komen. Dank voor de snelle hulp!

no prob. ik word ook heel vaak vlug en goed geholpen, dus is een kleintje om dit ook te doen waar ik kan...

succes ermee!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan