• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch werkmap berekenen doet het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johan69

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 feb 2017
Dag allemaal,

In bijlage het excel bestand.

Huidige werking:

TF_lijst bevat alle technische fiches van alle apparaten en bijhorende gegevens. Nu wil ik in een bepaalde opmaak, 1 technische fiche per apparaat genereren. Om dit enigszins eenvoudig te doen dacht ik iedere keer TF01(dus de eerste technische fiche) te kopiëren en de tabblad naam aan te passen naar TF02,TF03,TF04,etc. . Via indirecte verwijzing link ik nu de gegevens (nummer,onderwerp,merk en type) van de TF_lijst naar de respectievelijke technische fiche(cellen L2 en M2 zorgen hiervoor). Dit werkt op dit moment juist.

Het probleem:

De fiches updaten zichzelf niet. In bijvoorbeeld de fiche TF01 komen, na het aanmaken van TF02, de gegevens van TF02 te staan. Als ik nu handmatig TF01 refresh krijg ik terug de juiste gegevens in die fiche, maar veranderen de gegevens in TF02 naar die van TF01.

Heeft iemand een idee hoe dit komt?
PS. Bij opties staat "automatisch werkmap berekenen" aangevinkt.

Bekijk bijlage Technische Fiches test.xlsx
Hartelijk dank voor de hulp!!

Zoals ik het zie verwijzen beide tabbladen naar dezelfde cellen in TF Lijst.

Druk maar eens op Ctrl T en vergelijk ze.

Inderdaad, maar als je in het tabblad van TF01 of TF02 gaat, klikt in een cel en dan in de tekst invoerbalk vanboven klikt en dan op enter duwt rekent hij het blad opnieuw door en veranderen de gegevens op beide tapbladen naar het tap blad waar je zonet hebt "gerefreshed". Dit is het vervelende, dit zou net automatisch moeten gebeuren wanneer ik op een nieuw tap blad druk. Is dit mogelijk? Of is mijn codering op deze manier niet juist of te omslachtig om gegevens uit TF_Lijst te halen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan