Hallo,
Alweer een tijdje geleden kreeg ik van iemand op deze site de onderstaande code.
De code wordt ingevuld in een formulier dat gebaseerd is op de tabel "TblGegevensLeden".
De code wordt uitgevoerd nadat er gegevens zijn ingevoerd in het veld FldMutatiedatum.
Met behulp van de onderstaande code krijgen alle records met dezelfde Kaartcode (is veld FldKaartcode) ook dezelfde mutatiedatum (is veld FldMutatiedatum)
---------------------
Private Sub FldMutatiedatum_AfterUpdate()
Dim StrSQL As String
Dim db As Database
StrSQL = "UPDATE tblGegevensLeden "
StrSQL = StrSQL & "SET Mutatiedatum = '" & CStr(Me!FldMutatiedatum) & "' "
StrSQL = StrSQL & "WHERE Kaartcode='"
StrSQL = StrSQL & Me![FldKaartcode]
StrSQL = StrSQL & "';"
Refresh
Set db = CurrentDb()
db.Execute StrSQL, dbFailOnError
Set db = Nothing
End Sub
---------------------
Nu wil ik graag dat als de mutatiedatum veranderd wordt ook het veld KeuzelijstRedenMutatie gewist wordt (waarde = null). Dit moet dan gelden voor alle records met dezelfde Kaartcode.
KeuzelijstRedenmutatie is een keuzelijst en gebaseerd op het veld Reden_mutatie uit de tabel TblGegevensLeden.
Weet iemand hoe dit moet ?
Alvast bedant voor de moeite.
Johan
Alweer een tijdje geleden kreeg ik van iemand op deze site de onderstaande code.
De code wordt ingevuld in een formulier dat gebaseerd is op de tabel "TblGegevensLeden".
De code wordt uitgevoerd nadat er gegevens zijn ingevoerd in het veld FldMutatiedatum.
Met behulp van de onderstaande code krijgen alle records met dezelfde Kaartcode (is veld FldKaartcode) ook dezelfde mutatiedatum (is veld FldMutatiedatum)
---------------------
Private Sub FldMutatiedatum_AfterUpdate()
Dim StrSQL As String
Dim db As Database
StrSQL = "UPDATE tblGegevensLeden "
StrSQL = StrSQL & "SET Mutatiedatum = '" & CStr(Me!FldMutatiedatum) & "' "
StrSQL = StrSQL & "WHERE Kaartcode='"
StrSQL = StrSQL & Me![FldKaartcode]
StrSQL = StrSQL & "';"
Refresh
Set db = CurrentDb()
db.Execute StrSQL, dbFailOnError
Set db = Nothing
End Sub
---------------------
Nu wil ik graag dat als de mutatiedatum veranderd wordt ook het veld KeuzelijstRedenMutatie gewist wordt (waarde = null). Dit moet dan gelden voor alle records met dezelfde Kaartcode.
KeuzelijstRedenmutatie is een keuzelijst en gebaseerd op het veld Reden_mutatie uit de tabel TblGegevensLeden.
Weet iemand hoe dit moet ?
Alvast bedant voor de moeite.
Johan