• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatische aanpassing van formules in een kolom.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roger53

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2010
Hallo,
ik heb een bestandje gemaakt om mijn uitgaven bij te houden, maar moet nog formules dag per dag handmatig aanpassen in mijn maandkolommen.
Zo heb ik een tabblad "Dagelijkse Uitgaven" waarvan ik de gegevens wil overbrengen naar mijn hoofdtabel "Personal Budget".
Ik gebruik daarvoor bv voor de 1ste dag van februari: =(Februari!B24). (Februari!B24) in de hoofdtabel is dus een verwijzing van het eindresultaat van dag 1 in mij tabel "Dagelijkse Uitgaven".
De volgende (2de) dag) wordt dan: =(Februari!C24).
Enz.
Tot de laatste dag van de maand in dit geval 28 dagen en dus: =(Februari!AF24).
Nu moet ik dus tekens handmatig die celverwijzing dag na dag zelf in brengen.
Is er geen formule die ik kan integreren om op dag 1 in te brengen en naar beneden door te trekken tot dag 28 met tekens een celverandering?
Bedank in ieder geval.

Plaats even een voorbeeldbestandje, dat maakt het meteen wat duidelijker.

Hallo,

Dat kan eventueel met de ALS formule.
Dus zoiets = ALS(Februari!B24="";"";Februari!B24)

Doorvoeren naar onderen.
Code:
=INDEX(Februari!$24:$24;;RIJ(A2))

Beste allemaal, blijkbaar is de formule van HSV correct voor mijn probleem, maar in ieder geval zijn jullie allemaal bedankt.
Voor ADI1957 heb ik toch nog mijn bestand even in bijlage gezet. Misschien kan het anderen helpen.
Mvg,
Roger

Bijlagen

Indien je Office 365 hebt.
Code:
=NAAR.KOLOM(Mei!B30:AF30)
of:
Code:
=transponeren(Mei!B30:AF30)

Sorry HSV, ik werk nog steeds met de gewone Office in dit geval Office pro plus 2021. Zal het daarmee eens testen. Bedankt. Anders hou ik mij wel bij jouw eerste oplossing.

Prima toch?

De transponeren formule werkt wel in alle versies, maar vind ik te zwaar voor zoveel formules (matrixformule).
Je moet de gehele kolom selecteren waar de formule moet komen en dan invoeren en afsluiten met Ctrl+Shift+Enter.

Enkel in Office 365 hoeft dit niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan