• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatische aanwezigheidslijst

HansP3

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2009
Berichten
49
Hallo Allen,

Ik wil even de doel beschrijven voor jullie.

Ik ben een vrijwilliger voor een activiteit (eten), bewoners melden zich aan via een aanmeldingsstrook.
Vaste mensen die komen staan in een lijst( ivm avg weg gehaald in het bestand), wanneer ze zich aangemeld hebben type ik een 1 achter hun naam.
het totaal aan mensen die komen heb ik uit laten uitrekenen.
In het tabblad doe ik ook meteen de in en uitgaves bij houden, zodat het bij elkaar is ik en niet meer bestanden hoef te hebben.

In het eerste tabblad heb ik de zelfde namen staan en heb nu steeds in de cel getikt (=) naar verwijzing van de tabblad en naam.
Dit is een behoorlijke klus.
tevens als men zich aanmeld laat ik het cel veranderen in een kleur.
Rood niet aanwezig, Groen aanwezig en oranje komt soms.

Nu heb ik mijn best gedaan hier en dacht zou iemand mij hiermee kunnen helpen die dit werkzaamheden vermakkelijker zou kunnen?

Als ik achter een naam iets intik dat deze doorzet naar het overzicht, kleur verandert?
 

Bijlagen

  • 2024 Aanmeldingenkopy.xlsx
    42,3 KB · Weergaven: 5
Kun je het bestand eens met een stuk of 5 fictieve namen invullen.
Harde verwijzingen naar andere tabbladen (=Macaroni!G3) zijn nooit verstandig omdat je de namen dan altijd exact in dezelfde rij moet zetten.
 
OKe, ik heb 3 fictieve namen in gezet.

Daarom dacht ik even vragen of hier een andere oplossing voor is of iemand die mij hierbij kan helpen
 

Bijlagen

  • 2024 Aanmeldingenkopy.xlsx
    42,9 KB · Weergaven: 5
Ik zou het invullen juist omdraaien.
In 1e tabblad overzicht 2024 geef je in of ze aanwezig zijn voor een bepaalde maaltijd.\
En via een draaitabel kun je het daarop splitsen naar de maaltijd.

Gegevens splitsen naar verschillende bladen is altijd eenvoudiger dan gegevens uit verschillende bladen combineren naar 1 blad.

De draaitabellen heb ik even in het eerste blad gezet voor de duidelijkheid maar kan later als alles naar je zin is uitgesplitst worden naar verschillende bladen.
 

Bijlagen

  • 2024 Aanmeldingenkopy-2.xlsx
    45,9 KB · Weergaven: 12
Oke, das duidelijke taal, alleen hoe dan mee te werken.
ik heb nog geen kaas van gegeten van draaitabellen :(
 
Dan wordt het misschien wel tijd om ander beleg op je boterham te doen.
bekijk dit een voor een uitleg.
 
hier is een oplossing die ook werkt met behulp van draaitabel en event. slicers.
 

Bijlagen

  • 2024 Aanmeldingenkopy (1).xlsm
    44,9 KB · Weergaven: 2
Terug
Bovenaan Onderaan