Automatische backup Outlook 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

PJnijm

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 feb 2005
Op sonic zag ik een uitgebreide handleiding om je gegevens van Outlook op te slaan. Echter er wordt niet vermeld waar je dat programma moet opslaan. C schijf of jouw backup schijf?

Ik wil graag een volledige backup naar mijn andere schijf. Dus niet de C schijf waar Outlook opstaat. Hoe kan ik dit het beste doen?

Hoi,

Hier staat de link voor PfBackup, ook geschikt voor 2007.
Je kunt na het installeren van de plugin onder het menu 'Bestand' een extra optie vinden, waarbij je ook kunt instellen waar de backup geplaatst moet worden en met welke frequentie deze automatisch moeten worden gemaakt.

Maar waar sla ik hem dan op? Op mijn C schijf of mijn F schijf die de backup straks moet hebben. Outlook draait natuurlijk op de C schijf.

Maar waar sla ik hem dan op? Op mijn C schijf of mijn F schijf die de backup straks moet hebben. Outlook draait natuurlijk op de C schijf.

Ehh .... dat zég ik: je bepaalt zélf waar je de backup geplaatst wilt hebben .... :shocked:
Da's onafhankelijk op welke schijf of partitie Outlook draait.

Dat begrijp ik. Maar ik bedoel waar zet je dat programma neer.

Dat begrijp ik. Maar ik bedoel waar zet je dat programma neer.

Het is een plugin, dus na de installatie daarvan vind je in Outlook, onder het menu 'Bestand' een extra optie: Reservekopie....
Als je daarop klikt kan je zélf instellen wanneer en waarheen de backup van al je outlook-gegevens - automatisch - gemaakt moet worden.

Neemt ie ook je oude bestanden mee? Oude mails en opgeslagen mails?

Neemt ie ook je oude bestanden mee? Oude mails en opgeslagen mails?

Ik denk dat je iets moet weten over de manier waarop Outlook jou eigen gegevens opslaat.

Daar is maar één bestand voor. Standaard heeft deze de naam OUTLOOK.PST.
Dus álle eigen gegevens worden daarin opgeslagen en álle gegevens worden ook gebackupped:
- Contactpersonen
- Postvak IN (én alle submappen)
- Agenda-items
- Verzonden items
- Notities
- Taken

Alleen de aangemaakte e-mail accounts én de eventuele regels voor het afhandelen voor mail worden niet meegenomen. Het eerste is uit veiligheidsoverwegingen logisch.

Wanneer je de plugin van Microsoft nou eens gewoon installeert en uitprobeert, dan praat dat wat makkelijker.

ik heb hem gedownload en bij Outlook heb ik via reserve kopie de bestanden gedownload naar mijn F schijf. Alleen kun je niet zien in je F schijf of ie alles heeft meegenomen.

ik heb hem gedownload en bij Outlook heb ik via reserve kopie de bestanden gedownload naar mijn F schijf. Alleen kun je niet zien in je F schijf of ie alles heeft meegenomen.

'k Zou zeggen: stoei nog eens met de mogelijkheden onder het menu Bestand.
Enige zelfwerkzaamheid doet wonderen ..... ;)

Nou eigenlijk om de doodeenvoudige reden dat je die plugin helemaal niet nodig hebt. Jouw Vista versie neemt bij een bestandsbackup de .pst mee en dus heb je bij een bestandsbackup, gemaakt met Vista, je doel al bereikt. Die bestandsbackup maakt tevens reserve kopietjes van ál je andere belangrijke bestanden, zodat je daarvan niet nog een keer een afzonderlijke backup van hoeft te maken.

Korter gezegd, simpelweg met Vista backuppen.

Klopt heb je helemaal gelijk in. Wist het alleen niet zeker meer. Had beter moeten kijken. Heb nu alleen wel de locatie veranderd naar mijn F schijf anders schiet je er niks mee op als je C schijf crashed.

Ik ben nog banger dan dat jij bent: ik heb een backup van al mijn bestanden op een andere fysieke hdd in mijn systeem én daarnaast een complete Windows image op externe hdd die ik elders in huis bewaar. Die image kun jij helaas niet met jouw versie maken, dat kan alleen met de business en de Ultimate versie. De versies daaronder kunnen alleen bestandsbackups maken. Da's op zich ook wel toereikend, alleen bij échte calamiteiten moet je dan Windows handmatig herinstalleren én al je overige progjes, terwijl bij Business en Vista je de image in ongeveer 30 minuten terugzet en je dan weer 100% operationeel bent.

Een pc formatteren, Windows en al je progs installeren en tunen, kost al gauw een avondje of 2 a 3 (niet zijnde een game machientje) en met de duurdere Windows versies ben je in een half uurtje klaar, waarbij het startpunt een compleet lege hdd was.

Laatst bewerkt:
Helaas is vorige week mijn C schijf gecrashed. Een seagate notabene van amper 3 maanden oud. Nu heb ik een Western C schijf en een seagate op de F schijf.

Ga trouwens nog een extra harde schijf kopen dat SOLID heet. Weet alleen niet of ze al te verkrijgen zijn. Heb me laten vertellen dat dit een zeer goede drive is zonder armpjes.

Laatst bewerkt:
Overweeg bij een volgende machine de Windows versie met de "complete Windows backup" mogelijkheid.
Ook mijn C schijf is vorig jaar gecrashed en na vervanging was ik 30 minuten later dus weer 100% operationeel.
Afhankelijk van de frequentie waarmee je de complete Windows backup onderhoudt (in mijn geval 1x per week), verlies je dus maximaal 1 week mailtjes, brieven, foto's etc. etc. en daar valt mee te leven denk ik.
Bij mijn crash had ik puur geluk: die ochtend nog had ik de backup op externe hdd onderhouden, 's-middags stierf de C-schijf. Ik was dus niets kwijt. (Misschien een paar ontvangen Helpmij mailtjes......)

Laatst bewerkt:
Leuke plugin! Ik krijg het echter niet voor elkaar deze te installeren. Ik krijg dan een waarschuwing dat outlook niet geinstalleerd is terwijl dat wel is. Ik heb de installatie zowel met outlook aan als uit geprobeerd. Beide laten geen geslaagd eindresultaat zien. Wat zou het probleem kunnen zijn?

Sinds deze week de overstap naar Windows 7 gemaakt.
ik moet zeggen werkt inderdaad net iets prettiger als Vista maar wel weer wennen aan alle veranderingen....

Maar goed ik heb nu het probleem met ms outlook en dan de backup tool pfbackup..

Deze installeert wel maar ik kan hem dus niet gebruiken....
In heel outlook niet te vinden.
Xp modus werkt ook niet.

Iemand anders een idee voor dagelijkse backups te maken van het outlook pst bestand..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan