• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatische Copy's/Back-ups verwijderen na aantal minuten/dagen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan kan je de code van die routine gewoon in de Workbook_Open erbij plaatsen.
 
Zoals hier dus? Dit is de code die ik nu heb.

Private Sub Workbook_Open()
ThisWorkbook.SaveCopyAs "C:\Users\Erik\Desktop\TestBackup" & "Backup_" & ThisWorkbook.Name
End Sub

Sub DeleteBackUps()
strPath = "C:\Users\Erik\Desktop\BackupTest\Backup_"
strFile = Dir(strPath)
Do While strFile <> ""
If FileDateTime(strPath & strFile) < (Date + Time - TimeValue("00:02:00")) Then
Kill strPath & strFile
End If
strFile = Dir
Loop
End Sub


Function FileExists(ByVal FileToTest As String) As Boolean
FileExists = (Dir(FileToTest) <> "")
End Function

Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
Application.DisplayAlerts = False
ActiveWorkbook.Save
Application.DisplayAlerts = True
End Sub
 
Nee. Zo:
Code:
Private Sub Workbook_Open()
    strPath = "C:\Users\Erik\Desktop\BackupTest\Backup_"
    strFile = Dir(strPath)
    Do While strFile <> ""
        If FileDateTime(strPath & strFile) < (Date + Time - TimeValue("00:02:00")) Then
            Kill strPath & strFile
        End If
        strFile = Dir
    Loop
    ThisWorkbook.SaveCopyAs "C:\Users\Erik\Desktop\TestBackup" & "Backup_" & ThisWorkbook.Name
End Sub

Het verwijderen zelf heb ik niet getest, maar bovenstaande is wel de constructie.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de code aangepast en hij doet nog steeds niet de copy verwijderen binnen 2 min

Private Sub Workbook_Open()
strPath = "C:\Users\Erik\Desktop\Backup Expiriment\Backup_Test\"
strFile = Dir(strPath)
Do While strFile <> ""
If FileDateTime(strPath & strFile) < (Date + Time - TimeValue("00:02:00")) Then
Kill strPath & strFile
End If
strFile = Dir
Loop
ThisWorkbook.SaveCopyAs "C:\Users\Erik\Desktop\Backup Expiriment\Backup_Test\" & "Backup_" & ThisWorkbook.Name
End Sub


Function FileExists(ByVal FileToTest As String) As Boolean
FileExists = (Dir(FileToTest) <> "")
End Function

Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
Application.DisplayAlerts = False
ActiveWorkbook.Save
Application.DisplayAlerts = True
End Sub
 
Wat is dit voor gekkigheid ?
Waarom worden er backups gemaakt ?
Waar worden die opgeslagen ?
Wat gaat er mis als die backups niet worden verwijderd ?
Excel heeft toch een ingebouwde herstelfunktie, die in- of uit te schakelen is ?
 
Wat is dit voor gekkigheid ?
Waarom worden er backups gemaakt ?
Waar worden die opgeslagen ?
Wat gaat er mis als die backups niet worden verwijderd ?
Excel heeft toch een ingebouwde herstelfunktie, die in- of uit te schakelen is ?

1. Dit is gewoon een normale vraag? Ik weet ook niet veel van Excel daarom ben ik hier om hulp te zoeken.
2. Er moeten back-ups worden gemaakt omdat in ons bedrijf een folder is met documenten van elke week en daar worden dingen in veranderd. Deze moesten van mijn begeleider in een speciale map opgeslagen worden als back-up (deze moeten dan ook na 5 dagen automatisch verwijderd worden & als mensen vergeten op te slaan moet hij automatisch worden opgeslagen als het document gesloten word)
3. In het mapje Backup_Test (C:\Users\Erik\Desktop\Backup Expiriment\Backup_Test)
4. Ik weet niet wat er mis gaat als de back-ups niet worden verwijderd dat ben ik aan het uitzoeken.
5. Ik moet alsnog een copy/backup van het bestand in een ander mapje zetten zodat het makkelijker is.
 
Worden die backups ooit gebruikt ?
Wordt er op servernivo geen backup gemaakt (dagelijks ?)

Je hoeft toch niets te verwijderen als je ervoor zorgt dat 5 dagen nadat de laatste backup is gemaakt de oude backup door een nieuwe wordt vervangen ?
 
Worden die backups ooit gebruikt ?
Wordt er op servernivo geen backup gemaakt (dagelijks ?)

Je hoeft toch niets te verwijderen als je ervoor zorgt dat 5 dagen nadat de laatste backup is gemaakt de oude backup door een nieuwe wordt vervangen ?

Ze moeten wel eens gebruikt worden want de laatste tijd zijn die bestanden wel eens verwijderd. Toen hebben we ze via de back-up van serverniveau teruggezet, Maar daar kunnen zei niet in En dat kost ook meer werk.
Daarom moet er op de gewone server een extra mapje gemaakt worden met de back-ups van die bestanden, Zodat ze meteen de back-ups hebben en ze niet de ict hoeven te bellen om het bestandje terug te zetten.. En het liefst willen ze opslag besparen dus daarom dat ze automatisch verwijderd worden binnen 5 dagen.
 
svp niet citeren: gebruik de knop '+Reageer op bericht'

Waarom wordt er dan op servernivo gebackupped ?:rolleyes:

Sinds wanneer is opslagcapaciteet weer een probleem geworden ?
 
Laatst bewerkt:
Deze bestanden worden vaak gebruikt en ze krijgen het alsnog voor elkaar om iedere keer het bestand te verwijderen.
Daarom heb ik een script nodig om een back-up te maken zo gauw als het excel bestand word geopend.
Een back-up terughalen van serverniveau is ook te oud en ze verliezen dan teveel gegevens.
 
Ik weet wel iemand die jullie informatieverwerkingsorganisatie grondig kan komen doorlichten..
 
Dat lijkt me toch duidelijk als men zonder blikken of blozen belangrijke bestanden verwijderd. Wat je wilt met die backup procedure is het paard achter de wagen spannen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan