• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatische datum bij kopieren cellen

• Onderwerp starter Onderwerp starter WilM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

WilM

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 mei 2009
Goedemorgen,

Uit een vorig topic heb ik de volgende code gebruikt die ervoor zorgt dat automatisch de datum van vandaag wordt ingevoerd (in kolom C) nadat in kolom B een cel wordt aangepast:

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Column = 1 Then Range("B" & Target.Row) = Date
End Sub

Enige probleem is dat wanneer ik meerdere cellen kopieer en plak of doortrek, dan wordt slechts bij één cel een datum genoteerd maar niet bij alle andere cellen.

Weet iemand of en hoe dit ondervangen kan worden? Met andere woorden: in het geval ik een cel doortrek of plak over meerdere rijen, dan wil ik dat de datum in deze rijen ook automatisch wordt aangepast.

Ik heb een voorbeeldbestand toegevoegd ter verduidelijking.

Alvast heel veel dank.

Gr, WilM

Bijlagen

Misschien met deze?

Code:
If Not Intersect(Target, Range("B:B")) Is Nothing Then
    Target.Offset(, 1) = Date
  End If
End Sub

Code:
    If Target.Column = 2 Then Selection.Offset(, 1) = Date
End Sub
Op deze wijze werkt het voor doortrekken of kopieëren, maar voor 1 enkele cel moet je dan weer CTRL-Enter gebruiken :o

Misschien met deze?

Code:
If Not Intersect(Target, Range("B:B")) Is Nothing Then
    Target.Offset(, 1) = Date
  End If
End Sub

Dit is precies wat ik zoek! Werkt perfect bij zowel handmatige invoer, doortrekken van cellen en kopieren van meerdere cellen.

Heel veel dank.

Dit is precies wat ik zoek! Werkt perfect bij zowel handmatige invoer, doortrekken van cellen en kopieren van meerdere cellen.

Heel veel dank.

Gaarne nog de vraag op opgelost zetten.
Bvd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan