automatische datum in word

• Onderwerp starter Onderwerp starter keijz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

keijz

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2002
Mijn probleem is dat, als ik opgeslagen documenten met een bepaalde datum in Word 2010, weer open, automatisch de datum krijg van de dag dat ik dat document open.
Dat is lastig, want dan kan ik niet meer zien op welke datum dat document gemaakt is.
Ik kan ook niet ontdekken, hoe ik die functie van automatische datumaanmaak van de dag van openen, uit kan zetten.

Automatische datum. Als je voor jou correspondentie in Word veel met sjablonen werkt, dan is een automatische datum erg handig. Deze wordt via Invoegen >> Datum en tijd met de optie Automatisch bijwerken aangevinkt aan het sjabloon toegevoegd. Elke brief die met het desbetreffende sjabloon wordt gemaakt, bevat automatisch de juiste datum. Er kleeft echter een nadeel aan deze methode: als je later een eerder gemaakte brief opent, dan wordt de datum opnieuw bijgewerkt. Je kunt dan niet zien wanneer de brief oorspronkelijk is gemaakt. Met de volgende methode omzeil je dit probleem:
•Kies Invoegen >> Veld.
•Kies in het dialoogvenster Veld onder Veldnamen de optie CreateDate.
•Selecteer onder Datumnotaties de gewenste weergave, bijvoorbeeld d MMMM yyyy.
•Klik op OK.

Geachte manamana,
dank voor jouw reactie. Nu weet ik hoe ik de volgende keer de datum moet invoeren zonder dat die bij het openen weer verandert in de dag van openen. Maar hoe kan ik voorkomen dat alle documenten die ik al heb gemaakt met het "invoegen veld date", zullen openen met de datum van dag van opening?

Je zult alle Datumcodes moeten vervangen door de CreateDate code.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan