• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatische datumnummering Excel en celopmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimpie2001

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2008
Berichten
26
Dag,

Ik ben nu een sheet aan het maken en heb wat problemen.

* Ik zou moeten een automatische datanummering maken waarbij elke dag in de volgende kolom de nieuwe datum van "vandaag()" komt. Is dit mogelijk? want heb al wat rondgekeken en vind hier niet veel over, namelijk elke dag krijg je wel de nieuwe datum maar moet je de cel op "F9" drukken om de waarde vast te houden.

* Dan ga ik ook nog met een soort voorwaardelijk celopmaak moeten werken veronderstel ik, namelijk als er iets in cel van "probleem" wordt ingevuld dan moet de cel onder da datum van vandaag op de rij waar met het probleem heeft ingevuld "rood" worden. Nu dit lukt als je bijvoorbeeld instelt dat cel probleem niet leeg is dan rood. Maar nu komt het moeilijke gedeelte, als de volgende dag geen fout gebeurt moet de cel oranje worden, dus het zou een opmaak moeten zijn die ook geldt op een andere opmaak, is dit mogelijk?

* Hopelijk snappen jullie beetje mijn probleem maar als je me al wat in de goede richting kan sturen, ik vermoed ook dat ik met VBA ga moeten werken want ik zal niet zo ver geraken met mijn excel formules alleen denk ik.

* Voorbeeld bestandje hierbij:

Bekijk bijlage voorbeeld datums.xlsx

Is veel gevraagd, maar als je me al beetje in goede richting kan sturen hier en daar thx

Wim
 
Laatst bewerkt:
De vraag is hier al 60 keer bekeken en op het andere forum al 30 keer en nog geen reactie.
Dit betekend dat je de vraag niet duidelijk genoeg gesteld hebt.
 
de nieuwe datum maar moet je de cel op "F9" drukken om de waarde vast te houden.
Heb je bij excel opties 'automatische berekening' wel aan gevinkt
Je kunt nu wel iets onder de datum zetten maar dan veranderd morgen de datum dus wel in 5-10 maar de foutmelding die bij 4-10 hoort staat dan bij 5-10 en dat is denk ik niet de bedoeling.
 
Heb de datums automatisch laten doorlopen van hier tot jaar x.

Dan zit ik nog half vast voor de voorwaardelijke celopmaak.
Namelijk ik laat dus als de cellen leeg zijn ze oranje worden, en als er een aantal fouten wordt ingevuld worden ze rood, nu eenmaal als ik de cel manueel in het groen wil aanpassen met celopmaak doet hij dit niet omdat als de cel leeg is de voorwaardelijke nog op oranje staat, iemand een idee om groen prioriteit te geven op oranje?

Mvg,

Wim
 
Als een cel leeg is wordt hij dus via vo oranje.
Excel kan jouw gedachte niet lezen en zal dus nooit groen kunnen worden.
Je zult dan toch wat in die cel (of in een andere cel) moeten zetten om hem groen te kleuren.
 
ja heb het opgelost door oranje te plaatsen indien de cel een "." bevat, dus er staat nu ... =P

Toch bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan